Tvättmedel

Sv: Tvättmedel

Jag har flytande tvättmedel i facket. Inga som helst problem med det, tvätten bli ren och facket är lika rent som tvätten efteråt så jag ser inget syfte till att göra på annat sätt. Men det är väldigt bra flöde och maskinen är bara fyra år gammal, så det kanske också har betydelse. Jag har dessutom alltid facket lite öppet när maskinen inte körs, för att det ska torka och inte bli fuktigt och instängt, DET tror jag är risk för bakteriebildning och kanske till och med mögel. Jag gör samma sak med luckan in till själva maskinen, den står också alltid lite på glänt. Om det har någon betydelse vet jag inte egentligen, men jag har lärt mig att man bör göra så av den anledningen.

Sen gör jag även som paradisgumman, kör 90-tvättar emellanåt för att ta död på eventuella bakterier och annan skit som kan uppstå.
 

Liknande trådar

Mat I alla år har vi väl alla, eller iallafall de flesta av oss hört saker som att "den ekologiska mjölken samlas i samma tankar som den...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 821
Senast: skogaliten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag lyckades få en konsultation hos en efterfrågad hälsoperson som är expert på kvinnohälsa. Det var väldigt givande! Trots att jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 405
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 399
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 622
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp