Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag använder parfymfritt tvättmedel och ättika + eterisk olja istället för sköljmedel. Smidigt tycker jag, då kan man välja hur mycket och vilken doft man vill ha.
Denna doftande oljan påverkar inte huden på samma sätt som parfym? Kan man ha det om man har känslig hud?
Ja och nej. Eteriska oljor används ibland i parfymer men olika oljor är olika allergena. Lavendel (från lavare som betyder att tvätta) har länge använts för att göra tvätt väldoftande och anses vara en av de mildaste eteriska oljorna. De ska alla behandlas med respekt dock, outspädda ska de aldrig användas på huden.
Jag är en känslig typ med astma och eksem men jag tål lavendel utan problem.
Har du provat utan sköljmedelsersättning alls?Jag använder parfymfritt tvättmedel och ättika + eterisk olja istället för sköljmedel. Smidigt tycker jag, då kan man välja hur mycket och vilken doft man vill ha.
Har du provat utan sköljmedelsersättning alls?
Jag slutade med sköljmedel för snart 15 år sedan (när jag kommit till insikt om hur onödigt det är) och har aldrig saknat det...
Ja, och det funkade okej, men jag tycker kläderna blir toppen med ättika. Slipper dessutom den unkna doften från tvättstugans maskiner
Hur mycket ättika är lagom per tvätt?