Tvätta vintertäcke hemma?

N

Noisette

Kan man tvätta sitt vintertäcke hemma i en vanlig normalstor tvättmaskin???

Sv: Tvätta vintertäcke hemma?

Nej, inte om du inte har en grovtvättmaskin. Jag brukar tvätta mycket hästsaker hemma, men vintertäcken lämnar jag in.

Nej, inte om täcket är till en normalstor häst. Riktigt små ponnytäcken kanske går in?

'Däremot lär inte maskinen må så bra av det, så låt helst bli.

Jag tycker att det är bättre att lämna in för då blir de ordentligt rena, fluffigare och även lagade på ett väldigt bra sätt som inte riskerar att gå upp på ett bra tag.

Kan kan man väl ;) Men det blir inte ett bra resultat, hehe. Provade en gång hemma och halva täcket var smutsigt fortf.

om täcket går in, och mot förmodan blir rent, kommer det lägga sig en massa hästhår i maskinen som sedan kommer på dina andra kläder.

inte så mysigt :crazy:

Leta på blocket till exempel om såna maskiner de har i betaltvättrum.. vad heter de? begagnad,de rymmer ca 12 kilo, ett vintertäcke och sätt ut i stallet, i källaren tex.

Liknande trådar

Hundhälsa Ni med tikar, är de duktiga på att tvätt sig vid löp? Min tik tvättar snippan men bryr sig inte alls om det kommer blod i pälsen. Hon...
Svar
1
· Visningar
247
Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: Freazer
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 009
Senast: Krålus
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka