Tvätta täcken!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jojjo150
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 741
J

jojjo150

Hur tvättar ni era täcken? Hur ofta??

Har massa vintertäcken som skulle behöva en tvätt men jag vet inte hur jag ska göra, Får inte använda tvättmaskinen hemma :(

Sv: Tvätta täcken!!

En lokal sadelmakare i mina krokar erbjuder även tvättning/lagning av täcken för en billig peng. Brukar lämna in täckena där när de ska packas ner för säsongen, annars är det vatten och skurborste som gäller om de är för skitiga.

Det finns ridsportsbutiker som tvättar täcken, jag PM:ar dig tips på en bra butik i Sthlm.

På sommaren, när det är jättefint väder, så brer jag ut täckena på gräsmattan, tar fram trädgårdslangen, och sprutar på för fullt, sedan tar jag en skurborste och tvättmedel och skurar på, för att sedan spola av dom ordentligt, sedan är det bara att hänga upp dom på tork och låta torka.

Lämnar in på tvätt för en billig peng.

Bor du norr om sta`n kan du få numret.

Jag lånar grovtvättstugan på jobbet! :angel: :bow:

Jag hänger dem över staketet och sprutar med högtryckstvätten.
Funkar kalasbra, blir rena och fina utan medel.

Ridskolan i stan där jag bor har en speciell tvättmaskin för hästtäcken bla....där brukar jag lämna in mina skitiga täcken efter säsongen. Kostar 50:- / maskin....billigt och bra :)

Jag kör med högtryckstvätt, grumme gul/grönsåpa och en rejäl rotborste. Spola, på med såpa och skrubba som attan..Perfekt göra de dagar då man är en aning :devil:

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 305
Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
975
Senast: Mia_R
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka