Tvätta täcken+kuddar

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Pilo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 660

Pilo

Trådstartare
Hur gör ni då?

Jag har hört att man kan lägga studsbollar i maskinen, men är det inte risk då att trumman går sönder?

Det är inga dyra fjädersaker det här

Sv: Tvätta täcken+kuddar

Tennisbollar eller liknande och nej trumman går inte sönder. :D Jag tror det är i torktumlaren man lägger bollarna, för att inte stoppningen ska knölas ihop.

Det är tennisboll/bollar du ska ha, i torktumlaren, de är där för att fördela dunet så att det inte klumpar ihop sig vid torkningen.

När jag köpte dunjacka senast ingick en liten tennisboll i en påse:D

Haha, ja då är det väll ingen fråga om saken ;)

Då var det bara att bege sig till stan och köpa bollar då

Tack för svar!

Jag har hört att man lika gärna kan lägga i några gymnastikskor. (Inte sådana med skinndetaljer då...) De bör ju vara rena förståss!

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 305
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
328
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 750
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
491
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2
  • Tuggbensfavoriter