Tvätta sig vid löp

Bipo

Trådstartare
Ni med tikar, är de duktiga på att tvätt sig vid löp? Min tik tvättar snippan men bryr sig inte alls om det kommer blod i pälsen. Hon blöder ganska mycket så det blir blodigt vid svansen, "byxan" och ibland droppar det på baktassarna. Bör man hjälpa till och torka av henne med våtservetter eller är det bättre för tiken att lära sig att hålla rent själv?

Ni med tikar, är de duktiga på att tvätt sig vid löp? Min tik tvättar snippan men bryr sig inte alls om det kommer blod i pälsen. Hon blöder ganska mycket så det blir blodigt vid svansen, "byxan" och ibland droppar det på baktassarna. Bör man hjälpa till och torka av henne med våtservetter eller är det bättre för tiken att lära sig att hålla rent själv?
Jag har haft både och. Tikar som tvättar sig och allt notoriskt och tikar som knappt bryr sig. Har då hjälpt till att hålla rent med våtservetter eller dusch.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 863
Hundavel & Ras Hej, är det vanligt att en tik börjar löpa och sedan slutar blöda? Igår kväll så var det blod när jag torkade och tänkte att hon börjat...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: Lillo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: ameo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 546
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattungen på Ölandsbron
  • Uppdateringstråd 30