Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag som normalt inte är särskilt känslig av mig tvättar allt nytt till dottern, och gör fortfarande. Kanske inte alla ytterplagg men allt annat.
Trodde faktiskt att alla gjorde det..?
Ekologisk bomull berättar bara om hur bomullen odlats. Det säger ingenting alls om vad som sedan tillsätts i tyget vid tillverkningen.Tänker att om vi nu köper kläder av eko-bomull borde det inte vara så mycket skit i de kläderna.
Spjälskyddet, tvättar ni det innan? Det känns som det kommer tappa formen om man gör det...
Det har både tvättats innan användning och då och då därefter.Spjälskyddet, tvättar ni det innan? Det känns som det kommer tappa formen om man gör det...
Själv gillar jag bara inte för mycket dofter så lika enkelt då. Jag är mest nyfiken på resonemanget om att vilja slippa kemikalier för att sedan tillsätta dem.
Fast kemikalier är väl en massa olika saker. En del kemikalier är ofarliga. En del kemikalier är gift.
http://www.greenpeace.org/sweden/se/press/pressmeddelanden/Giftiga-kemikalier-funna-i-barnklader/
Det är jag fullkomligt medveten om. Mitt resonemang handlar mycket om att jag vet att sköljmedel är dåligt ur miljöhänsyn, och bara det är en anledning att avstå, hur kan det då vara bra för barn?
He he, behöver inte bebis skyddas från att mögla?Tvättar allt nytt. Bomull är väldigt indränkt i olika gifter för att inte mögla under transport och det känns onödigt att dränka in min bebis i det.