Tvätta arbetsskor

Lycan

Trådstartare
Hejsan! Nu behöver jag era bästa tips gällande att tvätta skyddsskor. Min hund pissade ner mina arbetsskor (+hela hallen+skohylla) inatt vilket är något irriterande. Jag tycker att om man har gjort kvällsrastning av en vuxen hund så ska han iallafall kunna hålla sig mer än 3 timmar. Men jag är för trött för att orka reagera. Det är bara att börja lösa problemen han har ställt till med på en gång. Så till saken: Är det bara att ge upp vid tanken, kasta och köpa nya arbetsskor eller finns det hopp? Det är en aningen äckligt med hundpiss i skorna i mitt tycke.:yuck: Är det bara att stoppa skorna i tvättmaskinen och köra igång? Är det något speciellt som jag ska tänka på? Tacksam för hjälp.:)

1939397.jpg

Om du inte vill handtvätta skorna (typ såpa och skurborste), så vad har du att förlora? Jag skulle inte bara tvätta skorna, utan ta några handdukar el dylikt samtidigt, det lär ju dunka en del i maskinen annars. Jag skulle nog köra ylleprogrammet, kanske två gånger.

Hejsan! Nu behöver jag era bästa tips gällande att tvätta skyddsskor. Min hund pissade ner mina arbetsskor (+hela hallen+skohylla) inatt vilket är något irriterande. Jag tycker att om man har gjort kvällsrastning av en vuxen hund så ska han iallafall kunna hålla sig mer än 3 timmar. Men jag är för trött för att orka reagera. Det är bara att börja lösa problemen han har ställt till med på en gång. Så till saken: Är det bara att ge upp vid tanken, kasta och köpa nya arbetsskor eller finns det hopp? Det är en aningen äckligt med hundpiss i skorna i mitt tycke.:yuck: Är det bara att stoppa skorna i tvättmaskinen och köra igång? Är det något speciellt som jag ska tänka på? Tacksam för hjälp.:)

1939397.jpg

Soaking i diskhon med tvättmedel nån timme. Skölj, torka, done

Handtvätt i tvättmaskin går också. Jag brukar stoppa mina skor i ett örngott och sedan tvätta med några gamla handdukar så dom inte dunkar runt för mycket i maskin

Ättika är fantastiskt bra för att få bort lukt av urin och avföring (trampat i allt för mkt skit på jobbet :wtf:). Först lägga skorna i en hink med vatten och ättika och sedan in i tvättmaskinen på handtvätt med extra sköljning. Som nya :)

Tack för alla era svar!:bow: Jag var lite lat så de åkte in i tvättmaskinen med ett par handdukar som ändå skulle tvättas. Resultatet, förutom att de blev blöta, blev ett par mycket renare skor som varken luktar fotsvett eller hundpiss. :D Jag tror jag ska börja tvätta mina skor lite oftare nu när jag har fått lite tips hur man kan göra och vad man kan använda för att få bort lukter. :)

Ättika är fantastiskt bra för att få bort lukt av urin och avföring (trampat i allt för mkt skit på jobbet :wtf:). Först lägga skorna i en hink med vatten och ättika och sedan in i tvättmaskinen på handtvätt med extra sköljning. Som nya :)

Det kanske funkar på andra plagg och lukter än bara skor och skit? Har en tunn jacka som jag har använt när jag har sprungit som vägrar sluta stinka än fast jag har tvättat den. Något liknande kanske funkar på den? :idea:

Det kanske funkar på andra plagg och lukter än bara skor och skit? Har en tunn jacka som jag har använt när jag har sprungit som vägrar sluta stinka än fast jag har tvättat den. Något liknande kanske funkar på den? :idea:

Inga problem. Det finns också speciella tvättmedel för sportkläder som tar bort svettlukt (ICAs egna märke har en variant bla).

e0aba015-6b33-49b9-a795-7e7cc3574133.jpg

Inga problem. Det finns också speciella tvättmedel för sportkläder som tar bort svettlukt (ICAs egna märke har en variant bla).

e0aba015-6b33-49b9-a795-7e7cc3574133.jpg

Åh! Det måste jag skaffa hem! :up: Tänka sig vad jag får lära mig mycket nytt idag! :D Tänk om de lärde ut sånt här på hemkunskapen när man gick i skolan. Nu har jag klarat mig iallafall men ibland kommer det knepigare fall när det gäller tvätt. :p

Använder skotork. Ganska effektivt det också. ;)

Ah, vilken lyx ;)
Det hade jag inte tillgång till när jag tvättade min springskor. Det var också då som jag ,den hårda vägen, fick lära mig att det är stor risk att skor surnar till om de inte får hjälp på traven med torkningen :p

Ah, vilken lyx ;)
Det hade jag inte tillgång till när jag tvättade min springskor. Det var också då som jag ,den hårda vägen, fick lära mig att det är stor risk att skor surnar till om de inte får hjälp på traven med torkningen :p

Jodå, en del kan unna sig de goda sakerna i livet!:p Mina föräldrar lärde mig ganska tidigt att man måste se till att torka kläder och skor ordentligt för annars surnar de. Så jag slapp den hårda vägen.;)

• Gilla
Reactions: MCP

Liknande trådar

Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 453
Senast: Rosett
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 361
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Har en kille på 23 bast som bor här ute hos morsan, där jag jobbar. Bara för att jag skaffade två hundar för ett tag sen, morsan en...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: replica
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 250
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar