Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Högre upp i tråden läste jag att Nilema påstod att hästarna i norr var "senare". Det vill jag inte hålla med om. Clear Sign är väl ett färskt exempel som motsäger detta. Nurmos har (har haft i alla fall) väl (likt Samlema) också de flesta unghästarna i Rovaniemi tills de är 2,5 år? Jag tror det finns flera orsaker till att norra norrland inte har samma framgångar, men det beror inte på klimat eller geografi enligt min mening.
3 av hästar tränar Salmela men han har ju att ta av:juvelen
Kolla på Umåker nu 5 Oktober, 5 hästar till start och den som kommer sist får 7.000 kr även om den skulle gå 1.40, bara den inte blir diskad! Distanserad blir den ju aldrig.
Vad beror det på enligt dig då? Snedfördelade resurser?
Vad jag menar med "senare" är att 2-åringstävlandet inte kanske haft lika stort fäste här uppe som söderut, det har inte funnits 2-årslopp i samma utsräckning som neröver landet (reserverar mig själv, då jag inte läst en prop på 2 år!)
Jag har en teori...
*kl*
2-åriga märren Snow White sprang nytt världsrekord, 1.10.1 i Amerika nyligen, okörd..
Vemav din och Snow White kommer ha mest på kontot när karriären är över?