Tvååring till Malta???

ghost

Trådstartare
Ni som har koll på travet på Malta...

Jag vet ju att det händer titt som tätt att äldre starthästar hamnar på Malta men vad sjutton, jag har aldrig hört någon som sålt tvååringar dit förrän häromveckan.

Vad jag hört (bara hörsägen) så finns det inte speciellt mycket ställen att träna upp unghästar där? Eller håller travet på att utvecklas så att de satsar även på unghästar nu???

Sv: Tvååring till Malta???

Men visst stod nån svensk tränare (Johan Lejon?) som tränare på hans hästar???

Hästen står som exporterad, ej tillfällig träning i Sverige?

Tror att den här Maltesen siktar på proffslicens här, läste något om det i ronden. I övrigt har jag ingen aning.

Med en tvååring kan de ju tävla i ca 20 år! Hmm...:angel: Ekonomiskt och bra...

När jag var ner på en resa till Malta 2001 så besökte vi en utav de "större" farmarna där & han hade en egen uppfödd 2 åring e. & u. svenska föräldrar. Han pratade om att den var ett
test för att se om det fungerar för dem att ha trav avel. Sen vet jag tyvärr inte hur det gick.

Kanske kan det finnas nån annan som vet hur det har gått med dennes unghäst (som nu borde vara runt 8 år)??? Eller om det finns fler här på Buke som träffat/känner till unghästar som bor nere på ön?

Finns det verkligen INGEN här på Buke som har nån koll på maltesernas pållar??? Gjorde en efterlysning på Maltas hemsida men blev inte klokare av det (olika svar på samma häst :crazy:)

jag jobbade för den där malmö maltesen..... jag försöker ta reda på vad det va för åring som åkte ner.. och va den hamnade

Men det exporteras ju treåringar till Malta rätt friskt. Det är kanske inte meningen att den ska starta förrän tidigast nästa år.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 825
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 553
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 216
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 032
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar