Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det var det jag menade.Jo det hade nog jag gjort om det var jag eller fångat fatt på dem. Istället för att göra inlägg på nätet.
Jag tror nog att 2 småbarn som mitt i natten försvunnit ute till skogs, skulle ge rubriker. Oavsett nationalitet.
Nu har jag kollat vad sömnparalys är och förlamad var jag inte. I så fall gick jag i sömnen och det är i så fall inte första gången. Min sambo hörde ett stort brak och det lät som om jag ramlade på golvet och det är inget jag kommer ihåg själv.
Jag har upplevt både förlamande sömnparalys OCH upplevelser i halvvaket tillstånd som jag trott var verkliga (min man brukade väcka mig och dra tillbaka mig i sängen...). Jag kunde t.ex. se en jättespindel i sovrumsgardinen och vara helt övertygad om att den fanns där, försöka hitta den så jag kunde bli av med den. Jag kunde försöka få med min man ut ur sovrummet i panik eftersom taket började sänkas och hota att krossa oss. Eller ha golvet täckt av svart olja! Allt var otroligt verkligt, jag var i ett tillstånd mellan sömn och vakenhet och betedde mig som om jag var vaken. Detta var under en tid då jag var stressad och kände mig låst i en kvävande livssituation.Sömnparalys är egentligen ett slarvigt begrepp för vad man egentligen menar är hypnagoga/hypnopompa hallucinationer. De uppstår ofta i samband med sömnparalys så det är därför man slänger ihop begreppen men man kan ha sömnparalys utan att hallucinera och man kan hallucinera utan att ha sömnparalys också. Mao, att vara paralyserad är inte ett måste för att se/höra/känna konstigheter i samband med sömnen.
På temat att de känns verkliga så kan jag intyga det, i egen fall har de dock inte gått att missta för någonting verkligt![]()
Jag har upplevt både förlamande sömnparalys OCH upplevelser i halvvaket tillstånd som jag trott var verkliga (min man brukade väcka mig och dra tillbaka mig i sängen...). Jag kunde t.ex. se en jättespindel i sovrumsgardinen och vara helt övertygad om att den fanns där, försöka hitta den så jag kunde bli av med den. Jag kunde försöka få med min man ut ur sovrummet i panik eftersom taket började sänkas och hota att krossa oss. Eller ha golvet täckt av svart olja! Allt var otroligt verkligt, jag var i ett tillstånd mellan sömn och vakenhet och betedde mig som om jag var vaken. Detta var under en tid då jag var stressad och kände mig låst i en kvävande livssituation.
Utifrån minnet verkar du ju ha sovit när du gick in i sovrummet, varför skulle du ha varit vaken innan du famlade runt i sovrummet? Varför var du ens i köket och tittade ut i fönstret? Kan du inte svara på det har du antagligen inte varit vaken. Du har drömt och gått i sömnen, har svårt att tro att du sett något verkligt.Jag såg dem genom köksfönstret i belysningen från farstukvisten. Nästa minne är att jag försöker gå upp till sovrummet på andra våningen i mörkret och jag hittar inte dörren och då upptäcker jag att jag är på väg in i klädhängaren och förstår att jag redan är i sovrummet. Sedan väcker jag sambon och han tittar ut genom sovrumsfönstret. Där kan de inte vara säger jag och han går ut i hallen och tittar i ett fönster åt andra hållet men ser inget.
Låter som en dröm eller att du var halvvaken och ”såg” nåt.Jag såg dem genom köksfönstret i belysningen från farstukvisten. Nästa minne är att jag försöker gå upp till sovrummet på andra våningen i mörkret och jag hittar inte dörren och då upptäcker jag att jag är på väg in i klädhängaren och förstår att jag redan är i sovrummet. Sedan väcker jag sambon och han tittar ut genom sovrumsfönstret. Där kan de inte vara säger jag och han går ut i hallen och tittar i ett fönster åt andra hållet men ser inget.
Om du ser ett par ungar ute vid den tiden så varför gick du inte ut och tog in dem?Jag var i köket och tog en macka för jag var hungrig och det är jag ganska säker på att jag har gjort. Jag springer också till badrummet varje natt (ful ovana) och då passerar jag köket.
Inte en chans! Det var barn jag såg om jag inte drömde.Kan du, i ditt halvvakna tillstånd, ha sett t.ex. två rådjur gå förbi och tolkat dem som barn? Människor misstolkar ju saker de ser, det är inget ovanligt.
Barn i den ålder du angav (ca 6 år) är små, riktigt små på håll. I den åldern kan de omöjligt tas för att vara hotfulla eller som del av en stöldliga. Låter som du beskriver betydligt äldre barn (tonåringar).Jag blev rädd. Tänkte att det var en hel stöldliga där ute, därför hämtade jag sambon först.