Två missfall... ska jag orka prova igen?

H

Horsespirit

Usch... känner mig ovanligt uppgiven.
Jag fick första missfallet i nov 07 i v 6. Det senaste i april nu och då var jag i v 12..
Nu misströstar jag och vet inte om vi orkar prova igen.. Vi har en pojk född 04 men vi önskar ju ge honom ett syskon.

Fast självklart vill vi prova igen.:) Behöver nog bara lite support och om någon har någon erfarenhet att dela med sig av?

Sv: Två missfall... ska jag orka prova igen?

Jag har haft 3 missfall (varav ett var när jag väntade tvillingar) och 3 lyckade graviditeter och jag har sett på det hela med denna syn: Att få missfall är jättejobbigt och tragiskt, men förmodligen har det varit grava fel på de fostren och därför har kroppen stött bort dem. Värre hade varit att bära på bebisen i 9 månader, föda och se sitt barn dö efter kort tid :( :cry:

Jag förstår givetvis att inte alla kan se det så, men jag är jag och jag har gråtit, varit ledsen och sedan insett att det var nog ändå bättre på det vis det blev, än det andra alternativet.

Lycka till :laugh:

Det låter precis som jag hade skrivit detta!! Förutom att jag inte har barn sedan tidigare. Jag har haft två MA (Missed Abortion), så min kropp har inte stött bort fostren. Mitt första MA var i v12 (fostret dött i v8+4) och inträffade 1 nov -07. Mitt andra MA var i v14 (fostret dött v12+6) nu i början av april. Bägge gångerna har jag plågats av enorma smärtor, och det har slutat med skrapning i bägge fallen.

Jag känner SÅ igen dina tankar. Törs man igen? Vi har bestämt oss för att försöka igen, och jag tror att jag hade ångrat mig i hela mitt liv om vi gett upp. Jag är för envis för det! Min tröst är att OM det skulle hända igen så är vi garanterade en utredning. Redan nu befinner sig vårt senaste foster på analys, och det återstår att se om vi får några svar på varför det hände den gången....

Min längtan efter liv är starkare än räslan för döden! :)

Hoppas att ni orkar försöka igen, för dom som vet säger att det är värt allt när det fungerar och du sitter där och snusar på din alldeles egna bebis!

Jag finns här om du vill ventilera, och jag skickar positiva tankar till dig och din familj!

Stor kram

De flesta kvinnor har varit med om tidiga missfall. Det är jättetråkigt att det händer.

Du får se det positiva med att ni verkar har lätt för att bli gravida så självklart ska ni försöka igen!
Skulle det bli ett tredje missfall kommer det göras en utredning.

Jag förstår dina tankegångar och att du är ledsen och orkeslös.
Men som sagt, ni verkar inte ha några som helst problem med fertiliteten så förhoppningsvis är det bara ren otur att det har blivit två tidiga missfall efter varandra.

Jag har varvat missfall med fullgångna graviditeter. Har fått avbryta en graviditet i v.17.
Jag har aldrig tagit en graviditet för given och har inte byggt upp några förhoppningar innan v.24 ca.

Fördelen med tidiga missfall är att det är bara att försöka igen så fort kroppen har återställt sig. Så tuta och kör nu! ;)

Ja ni har så rätt så! Tack för era svar! Jag återkommer.

Är i nästan samma sits som du, dock bara ett missfall.... känns ledsamt men vi är fullt övertygade om att köra på igen :d när allt är över och kroppen kommit till rätta igen. Hoppas att det går lika lätt nästa gång att bli gravida :) Är ni övertygade om att ni vill ha barn så orkar ni prova igen. Lycka till!!

Jag har ett missfall i v 12 & ett nyligen fullgånget +6 dödfött pga streptokocker B infektion.

Tragiskt, men vi har inte tappat hoppet utan kommer försöka en gång till.
3:de gången gillt brukar man säga...
Jag inbillar mig det iallfall.

Lycka till.

Ojj vad jobbigt. Steptokocker? Vad är det? Orkar du förklara?
Jo vi har bestämt att vi provar igen, såklart. Har haft mens två gånger nu efter senaste missfallet så vi känner väl att vi är redo igen. Håll en tumme:confused:

Fick ett missfall nyligen.Nu har jag en son som fyller 1 år i juli så jag är inte barnlös, men det var väldigt tråkigt & deprimerande.
Ville ha tätt mellan barnen så de får ngt gemensamt & kan ha varandra men nu vet jag inte om vi ska prova på några år, det var så jobbigt med missfall, rent känslomässigt.

Ibland känns det inte som om jag får klaga heller då jag redan har ett barn & folk säkert tycker att "det räcker", eller att man inte ska klaga utan vara tacksam för det barn man har.

Det är tydligen inte så vanligt att man får flera missfall, utan större chans att man klarar att fullfölja en graviditet så klart ni ska försöka igen om ni verkligen vill ha barn.

Ja det tär på en känslomässigt och man undrar vad som gick fel... red jag för mycket?Drack jag för mycket kaffe? Men vi är fast beslutna nu att prova igen.

Jag fick höra av en "bekant" när jag var mitt i det senaste missfallet, att jag minnsann skulle vara tacksam för det barn vi hade och att det fanns de, som aldrig får uppleva att få egna barn. Då skäms jag över att man mår dåligt, visst gör jag det... MEN å andra sidan så måste man få lov att må dåligt och vara lite ego.

Men det känns väldigt oroande nu att bli gravid igen, särskilt nu när man hör alla fruktansvärda tragiska händelser om änglabarn. Men det är bara att tänka framåt och hoppas att vi kan ge vår nu fyraårige pojk ett syskon eller två?

Slå upp GBS, står ganska mycket om det lite här och var. Skitläskigt är det, kan sätta igång förlossningen tidigare, smitta barnet i magen så det blir sjukt och inte orkar med längre (är dock ganska ovanligt, men händer ju tyvärr :( ) plus att bebisen kan smittas vid förlossningen, det kan gå riktigt illa då med. Och typ en tredjedel av alla kvinnor bär på bakterien i underlivet.

Jag fick höra av en "bekant" när jag var mitt i det senaste missfallet, att jag minnsann skulle vara tacksam för det barn vi hade och att det fanns de, som aldrig får uppleva att få egna barn. Då skäms jag över att man mår dåligt, visst gör jag det... MEN å andra sidan så måste man få lov att må dåligt och vara lite ego.

Fy vad GRÄSLIGT sagt :mad: Klart du har rätt att må dåligt över det, du är stark som provar igen! Och varje barn är ju en egen person, inte nån slags delmängd som man 'klarar sig utan'... nä usch vad arg jag blir!

Blir arg när jag läser om din bekanta.
Alla barn är svåra att missta oavsett man har 1 eller 10 st sen tidigare.
Barnet är trots allt efterlängtat!! Och man har byggt upp en förhoppning.

Ja det känns gott att höra att jag inte är värsta egotrippade människan.

Jippie eller nått? !!! Två steck på stickan....:p

Grattis! :bump:

(fast en tråkig tråd, du kunde gott ha skämt bort dej själv med en ny ;))

Liknande trådar

Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 753
Senast: Snö
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 597
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar