- Svar: 63
- Visningar: 5 494
Strax före midnatt på tisdagskvällen fick SOS larm om att två hästar gått genom isen vid Gräsö utanför Öregrund. Den ena hästen räddades ur vaken, men den avled senare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Olyckor händer!! Det behöver inte vara någons fel. Om stallet brinner upp, är det också ägarnas ansvar?Som jag skrev gjorde jag ett antagande. Och det är väl ägarnas ansvar oavsett? Det stod inte hur dom kom dit så för mig var det en självklarhet att dom var med sina hästar när dom är ute. Står inte vad hästarna gjorde ute så vet inte anledningen men oavsett så är det ägarnas ansvar.
Tycker det är en fruktansvärd syn du har. Ingen empati öhtSom jag skrev gjorde jag ett antagande. Och det är väl ägarnas ansvar oavsett? Det stod inte hur dom kom dit så för mig var det en självklarhet att dom var med sina hästar när dom är ute. Står inte vad hästarna gjorde ute så vet inte anledningen men oavsett så är det ägarnas ansvar.
Att få ut hästarna ja. Sa bara att ägaren för hästen ansvarar för hästen. Ja olyckor händer har aldrig sagt något annat. Säger endast att jag inte tycker man ska rida på isen oavsett. Står inte anledningen till att hästarna härjade runt på isen men oavsett så är det sånt som händer när man rider på tunn is.Olyckor händer!! Det behöver inte vara någons fel. Om stallet brinner upp, är det också ägarnas ansvar?
Jag känner empati men man har ändå ansvar för sin häst?Tycker det är en fruktansvärd syn du har. Ingen empati öht
ser du hur du skriver?Att få ut hästarna ja. Sa bara att ägaren för hästen ansvarar för hästen. Ja olyckor händer har aldrig sagt något annat. Säger endast att jag inte tycker man ska rida på isen oavsett. Står inte anledningen till att hästarna härjade runt på isen men oavsett så är det sånt som händer när man rider på tunn is.
Jaser du hur du skriver?
Ja det är klart att alla har ett ansvar över sina djur. Det är en tragisk olycka och sättet du gjort antaganden på och syftat på att det är ägarnas fel utan att ens veta all fakta i detta fall tycker jag är väldigt fel och smaklöst. Lite tycker jag man får tänka till innan man uttalar sig eftersom många läser här och det sista någon vill läsa är att det var rätt åt dem när man är mitt uppe i sorgen.Jag känner empati men man har ändå ansvar för sin häst?
Tänk efter en gång till på vad du skrivit.
Skrev ju egentligen från början att man inte borde rida på is. Med faktan som fanns där var det att hästar hade trillat genom isen vid midnatt. Hos mig går inte hästarna helt lösa så antog att folk var där med sina hästar. Har inte skrivit att det var deras fel, rätt åt dom eller något sånt. Endast att man har ansvar för sina djur och att man inte borde rida på isJa det är klart att alla har ett ansvar över sina djur. Det är en tragisk olycka och sättet du gjort antaganden på och syftat på att det är ägarnas fel utan att ens veta all fakta i detta fall tycker jag är väldigt fel och smaklöst. Lite tycker jag man får tänka till innan man uttalar sig eftersom många läser här och det sista någon vill läsa är att det var rätt åt dem när man är mitt uppe i sorgen.
Det skulle jag säga är första bästa tillgängliga person.Om stallet börjar brinna är det inte dom i stallets ansvar att försöka få ut hästarna? Kanske bara jag som tycker det
Vad har det här ens men något att göra ?Om stallet börjar brinna är det inte dom i stallets ansvar att försöka få ut hästarna? Kanske bara jag som tycker det
Att få ut hästarna ja. Sa bara att ägaren för hästen ansvarar för hästen. Ja olyckor händer har aldrig sagt något annat. Säger endast att jag inte tycker man ska rida på isen oavsett. Står inte anledningen till att hästarna härjade runt på isen men oavsett så är det sånt som händer när man rider på tunn is.
Om stallet börjar brinna är det inte dom i stallets ansvar att försöka få ut hästarna? Kanske bara jag som tycker det
Trillat? De har för inte trillat genom någon is!Skrev ju egentligen från början att man inte borde rida på is. Med faktan som fanns där var det att hästar hade trillat genom isen vid midnatt. Hos mig går inte hästarna helt lösa så antog att folk var där med sina hästar. Har inte skrivit att det var deras fel, rätt åt dom eller något sånt. Endast att man har ansvar för sina djur och att man inte borde rida på is
Nu förstår jag inte. Jag skrev ju att isen var hal här i sthlm. Vad har lösdrift med godkänt vindskydd med detta att göra? Har aldrig skrivit att det var ägarnas slarv som orsakade detta. Jag skrev och frågade endast var man rider på isen- ni var dom som började om brinnande stall, lösdrift, slarv m.mTrillat? De har för inte trillat genom någon is!
För övrigt har man brodd på hästarna om det är halt och det är halt även i Sthlmsområdet vilket du borde veta om du nu bor här, dessutom så vad är det som säger att de inte gick på lösdrift? Alltså ute nattetid, i hage, med godkänt vindskydd.
Fy vilket vidrigt antagande att det var ägarnas slarv att hästarna gick genom isen, fy fan rent ut sagt!
Du skrev att det var ägarnas ansvar och att de red på isen så hästarna "trillade i", läs vad du skriver för skit!Nu förstår jag inte. Jag skrev ju att isen var hal här i sthlm. Vad har lösdrift med godkänt vindskydd med detta att göra? Har aldrig skrivit att det var ägarnas slarv som orsakade detta. Jag skrev och frågade endast var man rider på isen- ni var dom som började om brinnande stall, lösdrift, slarv m.m