Två filmer på dvärgpinschern

Aningsfull

Trådstartare
Åkte ut till havet idag med sambon och hundarna. Dvärgpinschern har lite vilodag från träning idag då hon gått ganska hårt på senare tid, men jag kunde inte låta bli att bara valla upp en ruta och be sambon lägga ut en leksak. Så varken jag eller hunden skulle veta var den var.
Hon anade ganska snabbt vad det handlade om och stod och skrek och tyckte att jag skulle släppa henne på en gång så att hon fick börja nån gång.
Tyvärr var terrängen alldeles för plan så det blev alldeles för lätt. Men på vilodagen kan man få göra nåt enkelt så man inte överhettar lillhjärnan. ;)
Men är hon inte ganska söt? :D

http://s9.photobucket.com/albums/a64/lyckligajag/?action=view&current=P1010015.flv
http://s9.photobucket.com/albums/a64/lyckligajag/?action=view&current=P1010017.flv
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Måste lägga ut lite bilder också. ;)

"Kom igen, ge mig bollen!"
4889263.jpg


Konvalecenten fick också hänga med. Visst har han blivit fin i hullet!? :)
4889266.jpg

4889267.jpg


Julies boll fastnade i ett träd
4889321.jpg

"Kom igen husse, fixa ner den nu!"
4889322.jpg


Ner mot havet
4889325.jpg
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Vilken liten gummiboll, hon ser ju jätteglad ut:) !

Vad vacker din stora är, jättefin verkligen:love: :love:
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

:bow:
Jo glad är hon, hon är nog världens gladaste hund tror jag. :D Precis allt är KUL, KUL, KUL! :D
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Det är inte utan anledning hon går under smeknamn som Kula Kanin och liknande. :angel: :D
Det har hänt att folk misstagit henne för en hare när vi varit ute i skogen. Inte helt konstigt egentligen med tanke på hur hon far fram. :D
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

:rofl: Vilken teknik! :D

Morfars lilla pudelkorsning gör något likanade, men hon brukar få hoppa ännu högre för att hålla koll på vart vi är. Det är inte lätt att gå bland ormbunkar när man är liten ;)
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Nej det hoppas och studsas en hel del här med. Eller så går hon helt enkelt på bakbenen. :D
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Jag tror du är unik.. :p

Du är den enda jag har sett som verkar låta sin dvärghund arbeta och som har en greyhound som inte ser anorektisk ut. :bow:
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Kanske inte den enda men tyvärr är det få som inte gör nåt med sina små hundar.
Ska försöka få in filmen från dagens viltspårträning också. Om någon klarar av att kolla på den. Man blir lite sjösjuk, svårt att filma och gå efter hund samtidigt. :angel: :D
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Här kommer två filmer från dagens träning.
Först ett uppletande
http://s9.photobucket.com/albums/a64/lyckligajag/?action=view&current=P1010023.flv

Sen är det lillan i spåret. Drog bara fram kameran när vi närmade oss slutet, orkade inte gå hela vägen och filma. Varning för skakig filmning. ;)
http://s9.photobucket.com/albums/a64/lyckligajag/?action=view&current=P1010024.flv

Tyckte att hon spårade bra, speciellt med tanke på att det var många månader sen vi körde viltspår. Funderar på att gå anlagsprov med henne faktiskt. :idea:
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Hon ÄR duktig på att spåra, hon var ju duktig på personsök i tisdags också trots att ni inte kört det på länge. :) Sen att jag inte var så rolig att leta och hitta, det är ju en annan femma. ;)

Förresten, vad är anlagsprov?
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Aaaaw! Lilla Julie :love: Hon är så söt! Och lik Kaiser! :D Men så är de ju faktiskt släkt också ;)

Just den här studsiga tekniken när man ska springa fort använder sig också Kaiser av. Han kan nog också lätt misstas för en hare, om än en väldigt mörk och rödtonad sådan, samt att jag brukar kalla honom för ett litet rådjur när man hoppar runt i vallen när den vuxit sig lite för hög.

Och greyhounden är så fin också! :)
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Jag viltspårade faktiskt med en liten DP som heter Kaiser igår. :D Fast den lilla rackaren sprang bort i skogen när vi tränat klart och var borta jättelänge. Fy fad oroliga vi var. Men till sist dök den lilla spjuvern upp. Fast ja.. först trodde vi att det var en hare. :o
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

Försöker pusha på husse att han ska börja träna viltspår med Kaiser. Han har spårat rådjur två gånger. Första gången vid ett eftersök (han var inte eftersökshunden, utan en annan) och andra gången när ett rådjur var skjutet och hittat. Andra gången var han tydligen jätteivrig så länge han fick nosa i backen, men så snart han kommit fram till rådjuret var det inte intressant längre ;)

Tur att ingen stod på harpass då, när lille Kaiser kom skuttande tillbaka :p
 
Sv: Två filmer på dvärgpinschern

:D Tala om det.
Fasen jag måste försöka ta reda på om det kommer nåt anlagsprov nu snart. Så kan man ligga i hårdträning ett tag och försöka gå det innan det blir för mycket snö och för kallt.
I värsta fall får jag väl vänta till våren, men det vill jag helst inte.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Det blir tyvärr lite diffust :o Både jag och sambon märker lite skillnad på äldsta hunden, schäfer/labrador, 7,5år. Han har alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 155
Senast: Jeffery
·
Övr. Hund Jag är jätteallergisk just nu så jag försöker hitta nya sätt att roa hundarna inomhus. Det känns lite fel att be dem att städa efter...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: buschiq
·
Fälttävlan En juniorunge som jag slavat upp *hehe* Nä skämt å sido. Terrängträning i går för Gunilla Fredriksson, Hille undrade vad hindren tagit...
Svar
13
· Visningar
1 816
Senast: Tina Lundin
·
Hästvård film Kan det vara en låsning i bogen tro? Hon var stel idag när jag tog in henne men mjuknade när hon fått massage. Hon hade inget...
2
Svar
26
· Visningar
1 880
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp