Två brevlådor på samma adress?

Energi

Trådstartare
Vi ska flytta, huset står på hyresvärdens gård, vi bor alltså på samma adress.
Kan vi huxflux ställa upp en egen brevlåda bredvid hyresvärdens?
 
Sv: Två brevlådor på samma adress?

100% säker att det är samma adress? Här har alla husen på samma gård olika nummer.
 
Sv: Två brevlådor på samma adress?

Då får ni prata med hyresvärden så ni får sätta upp en till sen texta tydligt så det syns att den är eran
 
Sv: Två brevlådor på samma adress?

TS

Jag bor i ett hus som har två ingångar (husägarens och en annan till oss studenters del). Vi har två brevlådor där namnen står väldigt tydligt. Så går gör det, men prata med hyresvärden! :)
 
Sv: Två brevlådor på samma adress?

Jag bodde förr i samma hus som en annan typ som parhus men det var bara ett nummer som dessutom inte följdes av någon bokstav. Och det gick bra att ha varsin brevlåda. Men vi var tvungen att kontakta det lokala postkontoret om det så dom skulle veta det i sorteringen.
 
Sv: Två brevlådor på samma adress?

När jag var i liknande situation så satte jag bara upp en brevlåda med mitt efternamn stort och tydligt textat på. Det var någon gång i början som det kom fel och ibland på semestern hamnade min post i den andra lådan men oftast var det inga problem utan posten kom rätt. Nu i efterhand inser jag att jag borde kontaktat postkontoret så att sorteringen blev rätt ifrån början men det tänkte jag faktiskt inte på då och det ordnade sig iallafall.
 
Sv: Två brevlådor på samma adress?

Vi har haft det så :)

Vi och ett par till bodde i ett hus med två lägenheter och i "folkmun" heter dom " bla bla södra" och "bla bla norra" men det gick inte att välja på när vi adressändrade så vi skrev namn tydligt på lådorna så posten skulle hamna rätt :)
 
Sv: Två brevlådor på samma adress?

Där jag hade mina hästar förut var det två hushåll på samma adress (det var innan de ändrade vägnamn och grejer, så adressen var identisk), de hade två brevlådor bredvid varandra med efternamnen tydligt på varje.
 
Sv: Två brevlådor på samma adress?

Det går nog alldeles utmärkt. På landet tror jag brevbärarna har stenkoll på just folks namn snarare än nummer.

Jag har råkat folkbokföra mig i svärfars hus (hoppsan liksom) men vår post kommer rätt utan problem :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 831
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 828
Senast: Mabuse
·
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
3 973
Senast: Badtz Maru
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 481
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp