Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker samma som du, jag vill veta vad händer nu liksom och hur har det gått efter de kollade. Har ägaren åtgärdat nåt?
Men det kan vara så att ägaren avbröt att medverka och bad kanske inte filma resten.
Men tv4 kunde åtminstone kanske berätta efter avsnitten var slut med text om vad hände sen..
http://www.lansstyrelsen.se/stockholm/Sv/djur-och-natur/djurskydd/Pages/djurskyddskontroller.aspx
Så, jag antar att nåt inte stämmer i vad du säger (eller vad sambon säger...) eller så har reglerna ändrats i nåt skede.
Du missade:
Kostnaden är 800 kr per timme och du får betala för minst 30 minuter. Därefter debiteras varje påbörjad timme. Både tiden för kontrollen på plats, restid, samt tid för förberedelse och efterarbete ingår i kostnaden.
Passa på att utbilda både ägare och tittare om hur man bedömmer hull, hur man håller koll och vad som behövs (höanalys?, maskkontroll?, tandkontroll?) istället för att bara konstatera "Ja den var mager"
En anmälan där brist inte hittats (obefogad anmälan): Ingen avgift
Exakt!
Jag har själv sett insidan av hemtjänstens helvete med att försöka få tiden att räcka till, vilket ibland resulterade i att jag fick rycka in när min mamma hade hemtjänst och det bara fanns en som kom (hon behövde 2 eftersom benen inte bar henne). Det hände att jag även åkte med till 2 andra vårdtagare när det var kris och det är INTE okej att ta in utomstående men vi resonerade som så, bättre det än att nån gamling bryter sig och hamnar på sjukan eller bårhuset i förtid.
Om hemtjänstpersonalen ska sköta djur också, tja jag får iallafall inte den ekvationen att gå ihop.
Precis.
Ett bra sätt skulle ju vara att kommunerna höll i djurskötseln hos dom som inte orkar längre genom att anställa arbetslösa som brinner för djur så bla. Hästmannen kunde haft sina djur kvar. Nu är ju det ganska dödfött för djurägarna har ju ofta en ganska snedvriden syn på djurens krav och behov när dom blivit lite "rötna" i huvet och dom skulle aldrig gå med på att nån utomstående skulle "lägga sig i".
Nu tycker jag inte att man ska få behålla flera stora hästar (det har man inte laglig rätt till) som husdjur, det finns lite mellanting mellan att inte alls få hjälp och att få en kvarts tjänst eller så för att ta hand om hästarna på äldre dar.