TV-programmet Djurskyddsinspektörerna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TV-programmet Djurskyddsinspektörerna

När debatten förs på internet spelar det ingen roll vad du eller jag har för dokument i handen - varför är det så vansinnigt svårt att förstå? En trovärdig källreferens är liksom inte rocketscience att kräva, kan man inte prestera sån i debartten där den förs så går man vidare till det man kan referensa till på trovärdigt sätt, alternativt stiger man av debatten för man har ändå inget att tillföra den.

Referensen i detta fall är polisens räkning. Varför behöver den vara "rocket science"? Du tror alltså inte den existerar?

Och du gjorde precis just nu exakt det. Trots att du inte ens vet om det finns någon sanning bakom påståendet.

Hur vet du vad jag vet? Tror du inte jag är läskunnig? Det finns en mängd handlingar som du kan begära ut: Veterinärintyg, besiktningsintyg på lastbilen mm.

Duktig pojke, nu har du hittat citatfunktionen. Vem var det jag svarade där? Var det ett inlägg du hade gjort? Eller inte?

Tror du att mannen med hundarna fick en räkning från polisen på 103.000:-, ja eller nej, sen lämnar jag detta.

Tror du att mannen med hundarna fick en räkning från polisen på 103.000:-, ja eller nej, sen lämnar jag detta.

Jag har ingen aning, har aldrig haft, har aldrig uttalat mig om det, kommer heller inte att göra det, är inte intresserad av det heller.

Och spelar det någon som helst roll om jag tror det eller inte?

Senast ändrad:

Vilken felaktighet avser du?

Ja, det finns som sagt en mängd felaktigheter i vad den här människan skriver. Bl a när h*n pekar ut en firma som skulle ha tagit hand om en stor mängd omhändertagna hästar för en del år sedan, medan det i själva verket var ett helt annat företag som fick uppdraget.
Det finns många fler exempel, men nu är det lördagkväll och jag vill ägna mig åt annat än Bukefalos.
Fast innan jag slutar så vill jag än en gång poängtera att den aktuella bloggen genomsyras av ett rabiat hat mot myndigheter och myndighetspersoner.

Vad avser ditt påstående? Något som var fel på bloggen jag citerade?

Nej, men du skrev detta angående getterna:
Det är inte bara sant. Det är mycket värre än så. Med inspektörernas goda minne så lastades mer än tre gånger så många som tillåtet. Dessutom var ca hälften högdräktiga och fick inte transporteras alls, en killade under själva transporten, ett tiotal släpades i hornen av MG och hans anställda varav en kom fram så illa skadad att huvudet var helt bakåtböjt och hela djuret skakade av muskeltremor. Henne sköt veterinären direkt efter framkomsten. .Flera sköts senare med "samma symtom".

Därför undrade jag om du var med vid tillfället, och om det kanske var dina djur.

De beslöt om omhändertagande på plats och då hade de redan ringt efter Djurambulansen! Beslutet är skrivet för hand. Inte på kontoret.

Alltså måste de ha bestämt sig för omhändertagande redan innan de kom dit eftersom de en timma tidigare hade ringt till Djurambulansen.
Hur kan de veta att det inte är en okynnesanmälan?

Det fanns inget tidigare besök enligt protokollet och inget föreläggande och ja, hundarna togs direkt och då var Djurambulansen redan på väg sedan en timme (tar två att köra). Oavsett vad man tycker om hundarna (och inspektörerna tyckte ju själva att de var trevliga) så skall en myndighet följa lagen och det är polisen som skall verkställa ett omhändertagande, inte länsstyrelsen.

Det kan vara så att Djurambulansen hade andra uppdrag och redan var ute, dvs den kan ha haft närmare än en timmes körning till platsen där hundarna fanns. Djurambulansen agerar på uppdrag av polisen, och anser man inte att polishandräckning behövs vid ett omhändertagande av djur så skickar polisen dit de som ska förvara djuren utan polis närvarande för att verkställa beslutet som fattats av länsstyrelsen.

OK, jag har försökt att få fram mitt budskap, men det gick visst inte fram. Jag har raderat en mängd inlägg som är förtal av namngivna personer. För att undvika att forumet stängs ner helt och hållet föredrar jag att dra ett streck i den här diskussionen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Vet inte om denna tråd ligger rätt nu, men i så fall får den väl flyttas på helt enkelt! :p Läste i tråden om grimma i hagen...
2
Svar
23
· Visningar
2 911
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar