Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ingen som tvingat dem att vara med, de har själva gett sitt godkännande till produktionen. Vuxna människor som kan bestämma själva.
I tråden har jag inte läst annat än rykten. Begär ut de signerade medgivandena från TV4 istället innan du säger att folk tvingats vara med...
Jag vet att det finns det, eftersom inspektörerna själva berättat det. Vilken är din källa på att det inte finns medgivanden?
kl
Jag tyckte gårdagens program var jättebra. De drack kaffe i ca tio sekunder av hela programmet, klart godkänt Spännande att se filmer inifrån ett slakteri, det har jag själv aldrig sett innan. Var positivt överraskad över hur lugna djuren var.
Jag vet att det finns det, eftersom inspektörerna själva berättat det. Vilken är din källa på att det inte finns medgivanden?
http://www.lansstyrelsen.se/skane/S...ill-att-privatpersoner-visas-sa-har-i-tv.aspxSamtliga som har filmats har gett sitt samtycke (inklusive inspektörerna) till produktionsbolaget. Vid filmningen gavs information om att det skulle bli ett TV4-program. Personerna har haft möjlighet ångra sig att i efterhand genom att kontakta produktionsbolaget. Om de hade velat vara mer anonyma, eller inte med alls, så hade de kunnat göra det. Samtliga som filmats är vuxna människor som kan ta ansvar för sina beslut.
Enligt länsstyrelsen så gäller detta:
http://www.lansstyrelsen.se/skane/S...ill-att-privatpersoner-visas-sa-har-i-tv.aspx
Sen i vilken form det har skett är ju inte helt klart, man tycker ju att produktionsbolaget åtminstone borde lämna ut skriftlig information med kontaktuppgifter så att de medverkande kan ångra sig i efterhand eller bara få mer info om det blivit för mkt vid själva inspelningsögonblicket.
Sen i vilken form det har skett är ju inte helt klart, man tycker ju att produktionsbolaget åtminstone borde lämna ut skriftlig information med kontaktuppgifter så att de medverkande kan ångra sig i efterhand eller bara få mer info om det blivit för mkt vid själva inspelningsögonblicket.
Min källa är att jag känner människor som har varit med i dylika program o fått sina liv förstörda , räcker det ?
"Dylika program", misstänkte det. Jag diskuterar det aktuella programmet tråden handlar om
kl
Vilken "kennel" alltså. De yngsta hundarna var nio månader, och det fanns flera.
I mina ögon är det inget annat än en hundsamlare.