Tuuuungt!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Jag har nu 6 veckor kvar om bebis väljer att stanna tills bfdagen. Eller eg. bara 5 veckor och 6 dagar:angel: Och himmel så tungt det är att vara gravid nu på slutet!!!!

Jag känner mig som en flodhäst, kan inte gå ordentligt elelr ens fort, springa efter ungarna är helt omöjligt, känns som om bebis då håller på att trilla ut!:eek: Jag är trött, sover massor när jag sover bredvid pojkvännen, men ensam kan jag inte sova så bra:cry: Vaknar väldigt lätt, kissar dagtid HELA TIDEN ju..... hur myckt kan man kissa som gravid:angel: Och hungern... den ska vi nog inte nämna för då kanske jag känner av den IGEN!! Jag är verkligen hungrig mest hela tiden.

För att inte tala om sammandragningarna eller förvärkarna eller vad det är. Vid misnta ansträngning så råkar jag ut för sånna och nu börjar de göra riktigt ont också. Så det blir till at ofrivilligt ta det lugnt:D Och sparkarna!!! Mina två pojkar var nog rätt lugna jämfört med den här!!! Hos bm i onsdags så kände hon om han hade vänt sig och det hade han, tror jag kände när han gjorde det och sparkarna känns hårdare uppåt nu som om det är hans fötter..... jag vet inte hur många gånger jag har dragit efter andan och sagt AJ högt av smärta när han sparkat på mina organ:D

Foglossning och värk i kroppen rent allmänt... i dag har jag envisats med att gå mycket men jag fick ta många pauser och sitta ner för efter en stund så kändes det som om kroppen "glömt" hur man gör när man lyfter ett ben och smärtan gick inte att blunda för. Sitter jag ner en längre stund så blir jag stel....


Nå, ville bara dela med mig av att vara gravid de sista veckorna..... är det någon som känner igen sig?:angel: :D
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Jag är iofs inte så långt gången, men har 11 veckor o 6 dagar kvar, alltså i v. 29 :D

Men kvällarna är numera vilandes, så gott som, eftersom magen spänner ngt hemskt. Undrar om det hade hjälpt med mammabälte...

Har ju som tur är inga ungar att ränna efter, men dock en rastlös hund, som aldrig tyckt jag varit tråkigare!:p

http://familjeliv.se/krypin/eldhav/gallery/phpz8ukch.jpg:o
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Nä, inte särskilt faktiskt. Sådär kände jag aldrig ens i vecka 42 ;) - jag kände mig liksom aldrig särskilt "höggravid" nån gång utan väldigt rörlig in i det sista. Men så hade jag också turen att förskonas från allt vad foglossningar och liknande heter. Vi får väl se hur det blir denna gången... det låter tufft att ha det som du.
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Jag är iofs inte så långt gången, men har 11 veckor o 6 dagar kvar, alltså i v. 29 :D

Men kvällarna är numera vilandes, så gott som, eftersom magen spänner ngt hemskt. Undrar om det hade hjälpt med mammabälte...

Har ju som tur är inga ungar att ränna efter, men dock en rastlös hund, som aldrig tyckt jag varit tråkigare!:p

http://familjeliv.se/krypin/eldhav/gallery/phpz8ukch.jpg:o

Ja det blir den del vilande, och det i sin tur gör att man vissa dagar har så mycket energi och så lite ork att man blir rastlös men orkar inget göra:D

Testa mammabälte, eller täckesgjord till pållar, vilket som kan kanske hjälpa:D
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Riktigt så här har jag inte haft det med de andra två, en del saker känns nytt och vissa värre. Foglossningen gör nog sitt till att det känsn så här och att barnent rör sig mycket mer än de andra två tilsammans:D

Jag tror inte jag tycker om att vara gravid!!
Just nu vill jag bara bli ogravid någon gång och räknar dagarna....:love:
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Ja uscha, jag gillade då inte att vara gravid.
Och jag är så glad att jag aldrig mera skall vara det igen.
Men bebisar de är gulliga de.
Så kunde jag få några utan den där graviditeten, så skulle jag nog vilja ha.
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Ja uscha, jag gillade då inte att vara gravid.
Och jag är så glad att jag aldrig mera skall vara det igen.
Men bebisar de är gulliga de.
Så kunde jag få några utan den där graviditeten, så skulle jag nog vilja ha.

Ha ha!! Ja att få barn utan att vara gravid vill jag med!!! Tänk vad skönt det vore om barnets pappa bar på barnet i 9 månader!!!:angel:
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Joooo!
Jag håller med...jag har ca: 3 veckor kvar enligt uträkning ;)
Nu vill jag föda!!!!!
Ont,hungern, sömnlösheten och humör :(
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Usch va jobbigt :(
8 dec är BF för min bebbe, tror det är ungefär samma som dig?
Själv så mår jag jättebra och har inte haft några större krämpor under graviditeten. Rider fortfarande dressyr ett par dagar i veckan på min häst och jobbar heltid. Magen har inte heller blivit så stor och jag har inte gått upp så jättemycket. Ändå tycker jag att det är tungt att vara gravid, jobbigt att inte känna sig som vanligt. Det är ju ändå en kula i vägen och jag blir lättare andfådd och trött.

Det mysiga är att känna det lilla livet röra sig i magen! Det skulle jag inte vilja vara utan :love:
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Usch va jobbigt :(
8 dec är BF för min bebbe, tror det är ungefär samma som dig?
Själv så mår jag jättebra och har inte haft några större krämpor under graviditeten. Rider fortfarande dressyr ett par dagar i veckan på min häst och jobbar heltid. Magen har inte heller blivit så stor och jag har inte gått upp så jättemycket. Ändå tycker jag att det är tungt att vara gravid, jobbigt att inte känna sig som vanligt. Det är ju ändå en kula i vägen och jag blir lättare andfådd och trött.

Det mysiga är att känna det lilla livet röra sig i magen! Det skulle jag inte vilja vara utan :love:

Visst är det mysigt att känna bebisen röra på sig:D Den här lilla varelsen är en aktiv en, han rör sig ofta och mycket och verkligen försöker böka runt och så:D

Min bf är den 7 december:D:D

Jag skulle inte ens klara av att komma upp på hästen just nu......*fniss* Jag är SÅÅÅ osmidig!!!

Men skönt att slippa det här snart, vill ju träffa människan i min mage någon gång och jag räknar verkligen dagarna tills den föds:D

Koooom UUUUUT!:D
 
Sv: Tuuuungt!!!!

Tre veckor är ingenting:D Då kan den ju komma när som egentligen!:bump: Lycka till och hoppas dian tre veckor går fort!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 278
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 069
Senast: Luff
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 126
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp