Turkiet har öppnat gränserna mot EU

Jag hoppas denna tråden inte utvecklas i nån invandrarfientlig grej utan vi kan hålla det konstruktivt. Min fråga är: Hur ska vi göra då för att INTE dessa flyktingar ska hamna i kriminalitet och hur integrerar vi dem så de förstår och accepterar hur vårt samhälle är uppbyggt?
Och hur ska vi ha råd att ta hand om alla som inte är medborgare? Jag vet/förstår/inser att vi måste hjälpa till och anser att vi har gjort det också men var går gränsen för vilka vi ska ta hand om?
Tror att breda uppgörelser över partigränserna och mer långsiktigt tänk från våra styrande är att hoppas på.
 
Problemet är väl egentligen att få Turkiet, USA och Ryssland att sluta bomba sönder Syrien! Hade man slutat med det och låtit Syrien själva hantera sina medborgare så hade inga flyktingar heller sökt sig hit.
Åh jag önskar att det var så lätt! Men problemen i Syrien sträcker sig ju in i andra IS länder och då lär man inte få USA att släppa det så lätt...
 
Nu har turkarna öppnat sina gränser mot EU och glada flyktingar och migraner flinar glatt mot kameran på nyheterna.
Samtidigt fortsätter turkarna att bomba i Syrien. Det här känns ju verkligen bra.
Turkarnas dårskap har inga gränser.
Der är nog dags för Sverige att ändra om i reglerna för vilka som har rätt till pension och gratis vård med mera. Jag tycker inte att någon som precis flyttat in i landet från ett annat land och aldrig betalar skatt här ska ha rätt till varesig pension eller skattefinansierad sjukvård, bidrag osv.
Tankar?
Tror du på riktigt att flyktingar är glada över sin situation?
 
Tror att breda uppgörelser över partigränserna och mer långsiktigt tänk från våra styrande.
Kan du utveckla? Vilken skillnad för integrationen gör breda uppgörelser och långsiktigt tänk? Jag tror vi måste ha mer handfasta strategier, som sker nu, inte om 14 år när partierna äntligen kommit överens...
 
Sverige ger skenet av att kunna ta emot och ta hand om allt och alla, men så är inte fallet när folket kommer hit. Istället blir dom satta i ett skuggsamhälle och tvingas leva på kriminalitet och bidrag vilket knappast gör att demokratin i landet ökar 🤔

Men hur ska du ha det? Du vill ta bort allt skattefinansierat för alla som inte är svenska medborgare men klagar sedan på att de ger sig in kriminalitet? Tror du att det kommer bli mindre kriminalitet om de människor som kommer hit inte får hjälp med vård eller jobb? Det går inte ihop.

För övrigt kan man både bo, jobba och betala skatt i detta land utan att vara medborgare. Själv blev jag inte svensk medborgare förrän jag var 15 år trots född och bott i Sverige hela livet fram tills dess. Min pappa tog det 25 år av heltidsjobb och skattebetalande innan han ansökte om medborgarskap. Han har aldrig tagit emot något bidrag i hela sitt liv.

Tråkig människosyn du har. ”Vi och dom”. Alla är vi människor och hudfärg, nationalitet, läggning eller va fan som helst spelar ingen roll.
 
Detta! Oavsett vad man tror sig är lösningar så är detta så viktigt att inse.
Men hur ska du ha det? Du vill ta bort allt skattefinansierat för alla som inte är svenska medborgare men klagar sedan på att de ger sig in kriminalitet? Tror du att det kommer bli mindre kriminalitet om de människor som kommer hit inte får hjälp med vård eller jobb? Det går inte ihop.

För övrigt kan man både bo, jobba och betala skatt i detta land utan att vara medborgare. Själv blev jag inte svensk medborgare förrän jag var 15 år trots född och bott i Sverige hela livet fram tills dess. Min pappa tog det 25 år av heltidsjobb och skattebetalande innan han ansökte om medborgarskap. Han har aldrig tagit emot något bidrag i hela sitt liv.

Tråkig människosyn du har. ”Vi och dom”. Alla är vi människor och hudfärg, nationalitet, läggning eller va fan som helst spelar ingen roll.
Vad tror du händer nu när flyktingarna redan är satta i utanförskap från förra föyktingströmmen? När tom arbetsförmedlingen diskriminerar invandrare? Så har erdogan öppnat gränserna för att släppa in ÄNNU fler flyktingar från en stor flyktingström på ett redan överbelastat EU. Alltså det kommer knappast göra folk mer öppna.
 
Vad tror du händer nu när flyktingarna redan är satta i utanförskap från förra föyktingströmmen? När tom arbetsförmedlingen diskriminerar invandrare? Så har erdogan öppnat gränserna för att släppa in ÄNNU fler flyktingar från en stor flyktingström på ett redan överbelastat EU. Alltså det kommer knappast göra folk mer öppna.
Hur tror du de har det i Turkiet då?
 
Att man ändra beslut vid varje maktskifte eller byte av ”samarbetspartners” hjälper ju föga.
Nej absolut, det är nog den första åtgärden politiskt sett men jag tror sittande politiker måste ta snabba beslut redan nu och verkligen ta till krafttag så vi kommer tillrätta med alla problem vi har skaffat oss. Jag tycker vi har varit oerhört naiva, eller rättare sagt anser jag att politikerna har varit oerhört naiva rakt över partigränserna. Det är ju ändå dem vi har tillsatt för att lösa flyktingproblem men på nåt sätt verkar de inte ha fattat sin uppgift.
 
Nu har turkarna öppnat sina gränser mot EU och glada flyktingar och migraner flinar glatt mot kameran på nyheterna.
Samtidigt fortsätter turkarna att bomba i Syrien. Det här känns ju verkligen bra.
Turkarnas dårskap har inga gränser.
Der är nog dags för Sverige att ändra om i reglerna för vilka som har rätt till pension och gratis vård med mera. Jag tycker inte att någon som precis flyttat in i landet från ett annat land och aldrig betalar skatt här ska ha rätt till varesig pension eller skattefinansierad sjukvård, bidrag osv.
Tankar?
Pensionssystemet är lite som ett lotteri och det har knappast något med flyktingar att göra utan om politiska beslut som tagits tidigare. Jag räknar inte med att det kommer att hålla den dagen jag går i pension utan det är upp till mig att se över pensionen nu och framöver.
 
Nej absolut, det är nog den första åtgärden politiskt sett men jag tror sittande politiker måste ta snabba beslut redan nu och verkligen ta till krafttag så vi kommer tillrätta med alla problem vi har skaffat oss. Jag tycker vi har varit oerhört naiva, eller rättare sagt anser jag att politikerna har varit oerhört naiva rakt över partigränserna. Det är ju ändå dem vi har tillsatt för att lösa flyktingproblem men på nåt sätt verkar de inte ha fattat sin uppgift.
Men gud! Kalla inte andra människor för problem. Det är liksom inte flyktingarnas fel att de just måste fly. Om det hade varit du, hade du tyckt det var kul att fly från ditt hem och sen hamna nånstans där du kallas för just ett problem.
 
Jag ser det ensamkommande unga män vi har i vår lilla stad, med ngt litet undantag, de är ambitiösa och integrerades utan större problem men det berodde ju på att vår kommun satte till alla klutar för att fixa det. Att klumpa ihop folk i större städer eller obebyggd landsbygd gör att vi får problem. Jag fattar inte att politiker i allmänhet inte förstår detta?
 
Men gud! Kalla inte andra människor för problem. Det är liksom inte flyktingarnas fel att de just måste fly. Om det hade varit du, hade du tyckt det var kul att fly från ditt hem och sen hamna nånstans där du kallas för just ett problem.
Det blir ett problem om man inte har rätt resurser. Inte sagt att folket är problem utan snarare kostnaderna
 
Men gud! Kalla inte andra människor för problem. Det är liksom inte flyktingarnas fel att de just måste fly. Om det hade varit du, hade du tyckt det var kul att fly från ditt hem och sen hamna nånstans där du kallas för just ett problem.
??? Sorry, jag såg inte att man kunde läsa min mening så fel. Jag menar inte människorna utan de problem vi har med integrationen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp