C

C_L

Fler som har ett barn som utvecklas i turbofart?

Pust

Hon vet vad hon vill det här lilla barnet, nu 3½ månad så sitter hon nästan själv, äter gröt till frukost och idag var första dagen med middag, potatis o morötter.

Hon kräver det.

Hon kräver att få vara med, hon kräver mat, inte välling, det spottar hon bara ut, hon kräver banan varje morgon tidigt och hon vet banne mig vid vilket mål det är banan hon ska.

Jag har gett henne lite för att smaka bara och det tog hon banne mig till sig.

Just att hon sitter nästan själv, det förvånar mig, hon vänder sig nästan och ligger hon på en kudde gör hon sit ups tills hon nästan kan sätta sig.

Fler som har barn som är så pass framme?

Min första flicka var också tidig men inte såhär. Edith härmar ljud och formar munnen för att härma en när man pratar med henne, så har hon gjort ett par veckor nu.

Hon har redan olika ljud för välling, banan, mamma, pappa och kisseblöt.. Det är ett intensivt barn det här, jag vet inte än om det kommer att hålla mig ung eller göra mig mkt gammal mkt snabbt :eek:

Fler turboungar här?

Sv: turbounge

Inte jag iallafall :D
Jag har en snigelunge, hon är så himla förnöjd och gör inte mer än hon måste :rofl: Oroade mig i början men nu tycker jag det är lite skönt, många saker kan hon liksom (sitta till exempel) men hon liksom gör det inte. Vill inte. Om mamma sätter henne sitter hon en stund innan hon med flit lägger sig ner.

Men det är kul med ungar som vet att ta för sig, var stolt över varenda grå hår hon ger dig :D

Min tjej var också sån - jag fattar inte hur de bär sig åt men jag håller med dig om att man verkligen upplever att de kräver! Och sån var hon från första natten hemma. Det var aldrig några diskussioner utan bara att göra som hon "sa" :D. Väldigt sällan skrik och gråt, men andra ljud som man bara inte sa emot.

(nu är hon 4,5... och fortfarande ganska krävande :p)

Mina barn har alla varit väldigt tidiga, sonen gick när han var precis fyllda 7 mån! På BVC trodde de att de tagit del på födelsedatum.

Det har varit kul att de utvecklats tidigt men också väldigt krävande.

*räcker upp handen*

Ja jag har!

När han var 3 veckor reste han sig upp på armbågarna å glodde :)
Vid knappt 4 månaders ålder så flög han fram i lägenheten, han kröp i 180!! Å jagade cola flaskor å dregglade, blev skapligt förbannad på de nedrans flaskorna som bara drog iväg.

Gick sina första steg på julafton 2005, på dagen 9 månader.

Idag är han 3 år & 8 månader och har stl 110, stl 28 i skor.

Dock har hans tidighet utvecklats till jobbiga gräl, krävande, energitapp utav dess like. Vi har det inte alls så roligt här hemma. :o

Jösses!!:eek:
Coola ungar!!:D
Gå vid 7 månader??:eek:

Mina barn har varit tidiga på olika saker...
Min äldre son (idag 9 år) var tidig med att utveckla sitt tal och hade ett sanslöst ordförråd!!

Den mindre sonen ( idag 6,5 år), var tidig med att vända sig runt och har alltid varit väldigt "pillig".

Mina barn har varit tidiga på olika saker...
Min äldre son (idag 9 år) var tidig med att utveckla sitt tal och hade ett sanslöst ordförråd!!

Den mindre sonen ( idag 6,5 år), var tidig med att vända sig runt och har alltid varit väldigt "pillig".

Kan se framför mig hur C_L far efter liten tös genom hemmet!!:p

min är nog mer normal. han är nästan 4 mån och har just börjat med smakisar och älskar det. han vänder sig från mage till rygg och tvärt om. han sitter i princip själv i knät men inte på golvet. Fast helst ska han så. då håller han bara i mina händer.

Hihi min dotter är 7 månader, hon gör ingenting vettigt :D Hon vänder sig inte ens. Eller, jo, hon kan ju rent motoriskt, trillar runt ibland, men hon kan liksom inte med flit. Vad jag sett.
Såna här trådar gör mig nojjig att nåt är 'fel' på henne, men de sa inget på 6månkontrollen iallafall, så jag antar att hon bara är lite lat :p

Nähä, här har det gått långsamt. Trodde sonen greppat att vända sig vid 4 månaders ålder. Han upprepade det några gånger samma dag, men tji fick jag. Han greppade inte saken förrän han fyllt 7 månader.
Satt ganska stadigt vid 5-6 månader.

En del av hans senfärdighet som liten berodde kanske också på att han var smått orörlig pga allt fett. :D Det är förstås svårare att röra sig helt som man vill när man är en liten knubbis.

NU är det full fart däremot. Snart 1 år, går utmed möbler, "snackar" (men mest rappakalja), kryper i racerfart, dansar, blir arg när saker inte är som han tänkt sig osv. Men på det stora hela har han nog varit mer av "normalfart" i utvecklingen, senare med vissa saker.

Äldsta sonens farbror, han låg på rygg som en padda tils han var 6 månader.... DÅ iddes han börja flytta sig lite!!:D
Modern vred sina händer, men lille Ken, HAN var såååååååååååå nöjd med livet!!
Där var det ingen turbofart!!:rofl:

Måste uppdatera :D

Nu sitter denna turbounge så gott som helt själv, säger "Vovve" till sin mjukishund dagarna i ända, rullar åt båda håll och charmar alla medvetet, riktigt medveten om sitt eget värde, det bara lyser om henne så medveten hon är när hon fäller sina krokodiltårar, man rusar dit och så skrattar hon med hela huvudet..haha luuurad! :eek::love:

Hon illskriker o blir tvärarg om hon inte får titta på tv, vilket hon såklart inte får, men vad gör man? på resande fot, ensam och som vanligt folk faktiskt behöver duscha ibland, så hamnar hon framför tv:n...gud vad hon ligger o skrattar då.

Det är inte utan att man blir svettig ibland för att hinna med alla hennes krav, men det är värt varenda sekund när hon kryper emd sin lilla näsa in mot halsen och bara myser varje kväll, det är kärlek det :love:

Edith är nu 4½ Månad, det är otroligt vad tiden går snabbt!

Snart ska vi flyga till Cypern, då ska hon få simma under vatten med pappa, jag kommer att få slaganfall av skräck men det ska säkert gå bra ...jag får väl sitta inomhus o knapra valium eller något.

20081126267_22816960.jpg

Jag har en 2-åring som går i 180 hela dagarna.
Jag fick en blixt i örat när han låg i magen så vi funderar på om han fått sin energi därifrån :grin:

Från att han var ett par månader så har han bara stått i knät och hoppat och hoppat som en boll. aldrig att han satt eller låg ner. När vi hade han i babysittern så började han krypa iväg med den på ryggen som en sköldpadda.

Han började äta kött och potatis (hemlagat) när han var 5 månader. Inte en smula fick gå till spillo. började äta själv utan hakklapp när han var 7 månader, han sölade aldrig nåt då det var viktigt att allt kom in i munnen.

Innan han började krypa började han att gunga på alla 4 i sängen så att den flyttade på sig, så om han ville han en bok som låg på byrån så åkte han dit och hämtade. Började möblera om i rummet när han var 1 år, flyttar runt en tung byrå och en soffa hur lätt som helst.

Har en grind i sitt rum som han skakar loss så han kan gå ut.

När han var 4-5 månader började han upprepa ordet ILIA hela tiden. Vi fattade ingenting. Det var ILIA ILIA hela tiden, så en dag när vi åkte bil och han satt och sa ILIA, sa min sambo -Är det Liam du säger? Då blev han helt överlycklig!! Han heter Liam och dumma vi som inte fattat att han sagt det hela tiden!

från att han var ca 3 månader var han besatt av tv-reklam. Kunde sitta och göra och titta på annat, men så fort det kom reklam blev han helt fokuserad på tv:n. Gick knappt att nå honom. Nu är det inte lika kul längre. Men han dansar gärna när det kommer reklam.

Han är jättestor och en gång när vi var på bvc var det en liten tjej där som var i samma storlek, men hon pratade och sprang runt och lekte. Liam kröp och pratade bebisspråk. Föräldrarna frågade hur gammal han var, de tyckte väl att han verkade lite efter kanske :D -10 månader svarade vi, -Aha sa dom. Deras dotter var över 2 år ;)

1-åringen är inte lika krävande, sitter någorlunda still, men har börjat ta över storebrorsans beteende nu. Full fart med andra ord :D

Ja, kom hem i onsdags kväll. Himla skönt med semester och sol! Och väldigt trevligt att komma hem igen till hästen (inte till vädret dock, regn och grått, och till jobbet, grått och trist där med..).
Har försökt få tag på dig, men du kan väl slå en pling eller maila när du får tid efter kursen?

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 592
Senast: Zewz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 778
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 934
Senast: dpmatte
·
Småbarn Blir så förbannad på sådana som ska lägga sig i hur mitt barn äter osv.:mad: Var hemma hos en av fastrarna på kalas i helgen. Tösen är...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 095
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar