Sv: Tuppkam

Hyaluronsyra.
Finns i preparat som tex HY-50.
Saxat från fass:

"Den består av disackaridenheter bestående av D-glukorunsyra och N-acetylglykosamin vilka är förenade med glykosidbindningar. Hyaluronat förekommer i bindväv hos alla däggdjur och dess kemiska struktur är densamma oberoende av art. Speciellt rikligt förekommer hyaluronat i ögats glaskropp, navelsträngen och ledvätskan. Hyaluronat förekommer normalt även i ledbroskets extracellulärrum."

Här finns mer att läsa:

http://www.fass.se/LIF/produktfakta...NplID=19980612000019&DocTypeID=4&UserTypeID=1

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
443
Senast: Mearas
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 171
Hästvård Har ni erfarenhet av lymfangit där ni inte hittar något sår på 5 dagar men benet är som en stolpe, på kvällen på 5e dagen har det...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
6 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka