B
Bjare
Hej! Ny på forumet. Gillar temat. Många frågor finns redan besvarade.
Säkerligen min fråga också men söker gärna flertal svar!
Nyligen börjat med höns och byggt en stilig utegård. Invändigt har dom hela ladugården för sig själv.
1år är dom i runda slängor. Vit leghorn, plus-fifht-five, småländsk lanthöna. Maran. 10,st hönor och en tupp som jag kallar för Torsten!
Dom har som kallast haft 10plusgrader. Så det är ju inget speciellt.
Får värpfoder med spannmål och torkad majs samt vete. Även färsk majs.
Obegränsad tillgång till vatten genom 2.st olika stationer.
Igår hade Torstens(tuppen) kam inga fel men idag upptäckte jag att den pyttelite blivit mörkare, lite svar. Men endast där bak och längst ut.
Fångade vilden och tittade men jag kan inte så mycket.
Har faktiskt tänkt vänta ut det men börjar han bli deppig eller liknande så får han tyvärr bli ett huvud kortare.
Ge mig hemskt gärna allt ni kan och lite till om detta!
Om några veckor ska jag börja bygga inredning inför vintern samt inhandla värmelampor. Bättre att vara ute i god tid! hehe..
Jag bor i Skåne, Båstad för dom som vill veta.
Vänliga hälsningar// C-M.K
Säkerligen min fråga också men söker gärna flertal svar!
Nyligen börjat med höns och byggt en stilig utegård. Invändigt har dom hela ladugården för sig själv.
1år är dom i runda slängor. Vit leghorn, plus-fifht-five, småländsk lanthöna. Maran. 10,st hönor och en tupp som jag kallar för Torsten!
Dom har som kallast haft 10plusgrader. Så det är ju inget speciellt.
Får värpfoder med spannmål och torkad majs samt vete. Även färsk majs.
Obegränsad tillgång till vatten genom 2.st olika stationer.
Igår hade Torstens(tuppen) kam inga fel men idag upptäckte jag att den pyttelite blivit mörkare, lite svar. Men endast där bak och längst ut.
Fångade vilden och tittade men jag kan inte så mycket.
Har faktiskt tänkt vänta ut det men börjar han bli deppig eller liknande så får han tyvärr bli ett huvud kortare.
Ge mig hemskt gärna allt ni kan och lite till om detta!
Om några veckor ska jag börja bygga inredning inför vintern samt inhandla värmelampor. Bättre att vara ute i god tid! hehe..
Jag bor i Skåne, Båstad för dom som vill veta.
Vänliga hälsningar// C-M.K