Tunn hund =(

Sv: Tunn hund =(

Jag kunde köpa det som extra tillskott direkt från Pr*ma där jag köpte mitt färskfoder. Kommer i vanliga 1kgs korvar precis som färskfodret.
Min uppfödare bor upp i Blekinge så jag kan kolla kanske med honom vart du kan få tag på det om du vill? Jag själv har flyttat ner till Lund.
 
Sv: Tunn hund =(

Varför tror alla att en hund avlider om den får äta något gott? Jag har sålt hundmat i olika former i 12 år och har själv en svårt allergisk hund som kan äta precis allt - utom färdig hundmat. Då blir det klia av!! Makaroner, kokt kyckling, olivolja, vitaminer och lite rårivna morötter blir inte dyrare än 15 kg trist hundmat. 2/3 ris eller makaroner, 1/3 protein i form av kyckling, billig köttfärs eller annat, släng i ett ägg ibland. Är fullkomligt säker på att din hund mumsar på mer god aptit!!!
 
Sv: Tunn hund =(

i längden tror jag det blir dyrt när man har tre stora hundar och jag har inte hjärta att ge en och inte dom andra som tittar med sina bruna valpögon på mig.

kan säga att hon är kräsen, hon åt inte pannkakor heller, pillade llite i det sen var det bra.
 
Sv: Tunn hund =(

Självklart vill man väl att hunden skall tycka att maten är god...Det tycker jag iallafall...tänk att behöva äta i 12-15 år bara för att inte svälta ihjäl :eek:

Jag vill att mina boffar skall tycka maten är GOD.....( men jag ger inget extra i huvudmålet, bara GODA torrbitar :D )
 
Sv: Tunn hund =(

Jag tror inte hunden avlider. Däremot kan en massa gott i maten få kräsna hundar att matvägra vanligt käk. Vill man då ha det enkelt och ge torrfoder kan man förstöra det rätt rejält om man börjar peta i snask. Hundar lär sig fort att det kommer något godare bara man vägrar äta en dag. Torrfoder behöver inte vara trist för hunden. Det finns alltid en sort som de finner smaklig, om än inte lika god som köttfärs.

Jag orkar dock inte stå och trixa med hundkäk varje dag så då får det bli torrfoder eller inget alls. Betydligt enklare om man åker bort också eller om man, som jag, har särbo.
 
Sv: Tunn hund =(

jag har kommit på att hon äter mycket bättre på kvällen, och då åt hon inget i morse, men den mängden som det står på säcken att en hund behöver (vilket hon verkligen skulle behöva då hon är tunn) kan jag ju inte ge henne på en gång. Då slutar det väl i kolik och magomvridning.

Det känns ju samtidht som att hon avgör ju lite själv vad hon känner att hon behöver ha i sig, men kan ja inte lägga i fett i någon form så kanske hon tar sig hullmässigt iallafall?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 644
Senast: fixi
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 730
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp