Tummy tub?

toughcookie

Trådstartare
Ja, ni vet en sån där hinkformad badbalja till bebisen.
Är det någon här som har använt en sån? Jag brukar verkligen inte falla för alla de här "måste ha" sakerna till bebisar men det där tycker jag verkar riktigt vettigt.

Själv ÄLSKAR jag ju att krypa ner i badet av alla möjliga olika orsaker, är jag frusen, mår jag dåligt, är jag ledsen eller bara för att det är en härlig stund med en bra bok. Så varför skulle det inte kunna vara en skön stund för bebis också?

Så för och nackdelar från er som provat eller bara synpunkter från er andra.
 
Sv: Tummy tub?

Jag funderade oxå på en sådan, men sonen hann bli förstår innan jag tog något beslut... ;)
Å ena sidan så är det ju säkert jättemysigt för en liten, å andra sidan är det ju en sån extremt kort period som man kan använda den... En större badbalja med en sk badhjälp tror jag att man får mer valuta för... Fast jag bade båda mina i badbaljan utan badhjälp och det fungerade oxå väldigt bra... Allra mysigast är ju att bada tillsammans!
 
Sv: Tummy tub?

Men i reklamen står det ju att den ska funka upp till två års ålder.
Tänkte att det skulle kunna vara en bra grej att önska istället för kläder till den lille. Den är ju inte så sjukligt dyr trots allt.

Badar gör jag helst ensam då det är sas min "lyxtid".
 
Sv: Tummy tub?

Den ska tydligen vara mycket stadigare och hålla värmen bättre. Har dock inte sett någon IRL än.
 
Sv: Tummy tub?

Men i reklamen står det ju att den ska funka upp till två års ålder.
Tänkte att det skulle kunna vara en bra grej att önska istället för kläder till den lille. Den är ju inte så sjukligt dyr trots allt.

Badar gör jag helst ensam då det är sas min "lyxtid".

Men jag undrar om en ettåring kan få plats.. Och dessutom brukar de vilja sitta och leka i badet då...
 
Sv: Tummy tub?

Men i reklamen står det ju att den ska funka upp till två års ålder.
".

Fast vilken 2-åring vill sitta "stilla och fast" på det viset...? Våran dotter ville redan som 5 månader gammal sitta och leka i badet, vilket ju inte går med en sådan...? Nu när hon är 16 mån hade hon blivit vansinnig om vi försökte stoppa ner henne i en hink *flinar*
 
Sv: Tummy tub?

Nån som har en bild? Har aldrig hört talas om denna hink, e lite efter...:angel:
 
Sv: Tummy tub?

left1.jpg
 
Sv: Tummy tub?

Tror du kan spara de pengarna;)

Vet inget barn som tycker om att sitta still i badet, verkar bara trångt och bökigt:cool:
 
Sv: Tummy tub?

Ser inte ut som nån bra idé. Man kan ändå inte lämna ett barn ensam i badet så varför inte köpa en vanlig badbalja??
 
Sv: Tummy tub?

Personligen förstår jag inte konceptet badbalja och att bada barnet. Varför det? Det är ju så himla smidigt och mysigt att bada eller duscha ihop med barnet.
 
Sv: Tummy tub?

Hua, den stackars ungen ser ut att inte kunna röra sig i den. Nej släng pappa i stora badkaret och gosa med bebisen i den första tiden. Sen brukar de gärna sitta själva i en badbytta på köksgolvet och plaska vatten medan man diskar el lagar maten brevid dem. Barnen alltså:D
 
Sv: Tummy tub?

Tack för bilden, men VARFÖR köpa en sån? ser ju ut som vilken hink som hellst, kan man ju lika gärna köpa en murarhink på Biltema för 50 spänn...:rofl:

Ännu ett bevis på vad som kan hittas på för att suga ut de sista örena ur nyblivna förälldrar!!!:eek:
 
Sv: Tummy tub?

Tack för bilden, men VARFÖR köpa en sån? ser ju ut som vilken hink som hellst, kan man ju lika gärna köpa en murarhink på Biltema för 50 spänn...:rofl:

Ännu ett bevis på vad som kan hittas på för att suga ut de sista örena ur nyblivna förälldrar!!!:eek:

jupp!:bow:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 705
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 252
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
7 474
Senast: Dopy
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 142
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp