Tuggar sönder skor..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Princess_Thea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 4 275
P

Princess_Thea

Jag har en 7 månaders gammal hund och när hon är ensam hemma så börjar hon genast tugga på saker och spec skor. trots att hon har flera tuggben och leksaker. Hur får man bort ett sånt betende?
Jag kan ju inte skälla på henne om jag inte kommer på henne på "bar gärning".
kramar.

Sv: Tuggar sönder skor..

Smörj in dem med fy-spray eller ättika? Då lär hon sig att det är allt annat än gott...

Min hund gjorde också det och vi fick helt enkelt ta bort skorna under tiden han växte till sig.
Jag var också alltid noga med att han var lagom trött när jag skulle gå hemifrån, så att han inte orkade hitta på nåt ofog.
Hur länge är hunden ensam?

Den tanken tänkte jag också. Om den har en massa tuggisar så får man ju ta sig en funderare på varför den ger sig på skorna.

Ofta så tuggar hunden sönder saker som är extra matte/husse-luktande. Det är ofta därför som mobilen och tv-fjärren ligger illa till. Massor med husse/matte hudflagor och annat snaskigt. Många gånger beror det på stress och att ha husses/mattes lukt jämnt spritt omkring sig kan verka lugnande.

Ta bort skorna, och fundera en stund.

säger som dom andra ta bort skorna o allt annat som hon kan bita på o ha sönder. Sätt henne i bur tills hon blir större. Ta bort alla leksaker o ben när ni är hemma o ta fram dom när hon ska bara ensam. så dom blir intressanta.

Hur länge är valpen ensam? Har ni ensamhetstränat henne? Hon har säkert separations ångest o känner sej ensam.

Nu är det ju inte helt ovanligt att valpar o unghundar biter utan att det handlar om separationsångest o dylikt.
Det bästa är att förvara attraktiva föremål utom räckhåll för hunden.

Fö är burförvaring olaglig annat än i samband med tävling eller träning in för tävling samt jakt.
Vissa tuggben bör man inte lämna hunden ensam med då de kan fastna i tänder/svalg.

Min hund gjorde också det och vi fick helt enkelt ta bort skorna under tiden han växte till sig.
Jag var också alltid noga med att han var lagom trött när jag skulle gå hemifrån, så att han inte orkade hitta på nåt ofog.

Det är olika, allt mellan 10 min till 4 timmar. men oftast bara någon timme på morgonen innan hundvakten kommit o hämtat henne :)

säger som dom andra ta bort skorna o allt annat som hon kan bita på o ha sönder. Sätt henne i bur tills hon blir större. Ta bort alla leksaker o ben när ni är hemma o ta fram dom när hon ska bara ensam. så dom blir intressanta.

Hur länge är valpen ensam? Har ni ensamhetstränat henne? Hon har säkert separations ångest o känner sej ensam.

Hon skäller inget då vi är borta, hon lägger sig bara och tuggar på skorna. Ja, jag har ensamhetstränat mycket och hon har inget problem med att vara ensam i sig. men jag ska ta bort allt hon kan tänkas bita på och bara ha framme ben och dyligt då hon är ensam :)...tack för alla bra tips! :D

blanda citron och äpper cider vinäger de brukar funka och spraya eller gör som ovan skiver ta ätika

tips som vi har hemma med 3 sko älskande doggs sko hylan från IKEA budjeten
63277_PE170753_S3.jpg

eller lyxigare
71198_PE186471_S3.jpg

Ättika är en underbar uppfinning :devil::D

Kom också ihåg att berömma när hunden tuggar på tuggben och sådant den får tugga på.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 280
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 020
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 350
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 884
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka