Sv: Tuff, orädd och smidig hästras
jag har inte skrivit något ont om bafota hästar så jag fattar inte vad det har med saken att göra, jag har själv en häst som går barfota och 2 bomlösa sadlar, så lägg ner den diskussionen.
så hoven kan inte ha med sig grus? det är enligt dig omöjligt att hästen gör nån skada på bilen?
Kan du komma hem till mig så min häst får promenera på din motorhuv då eller?
nej jag tror inte det va!
jag vet flera personer som kan parkera vid sånna grejer, men inte på dem, det är en visentlig skillnad.
Aha, bra bra, då ska det nog inte vara några problem med en liten promenad på huven, förutsatt det rör sig om små hästar, för min bil är mycket liten, haha. Problemet blir nog hur vi ska få upp lilla pållen på bilen, men det vore onekerligen ett intressant projekt! Om du kommer på buketräffen kan vi diskutera metoder och utförande närmare...
Men som sagt, det förutsätter att de är ordentligt verkade enligt den förträffliga fru Strassers metoder, så att allt hårt verkligen är undanslipat, annars blir det givetvis repor.
Och om allt utstickande är ordentligt bortslipat kommer det ju inte att följa med något grus!
Sedan har vi ju bucklor att ta hänsyn till när det kommer till promenad, det är ju inte bara lite skrapande, även en ponny väger ju en del, men det kan vi kanske diskutera med ditt försäkringsbolag, små bagateller bara, som säkert kan lösas till belåtenhet.
Vidare funderade jag på om man kanske kunde tjäna en hacka på att sälja rättigheterna till spektaklet till Ridsport..? Eller kanske Min Häst? Tål att fundera på...
Ang. parkering vid vassa saker får man kanske konstatera att folk kan vara sorgligt vårdslösa med sina saker, men det går ju inte att gardera sig mot alla eventualiteter (ack ja, träskallar går i arv men inte träben).
Vi får hoppas att TS tänker ha en bra försäkring för sin häst så ska det nog gå att sy ihop den igen vid eventuella missöden, alt. bra livränta vid allvarligare skada.
Det är ju på sätt och vis också positivt, eftersom det finns så många hästar som far illa, så om TS häst tragiskt omkommer kan ju en annan häst få chansen till ett bra hästliv hos TS.