Tryckimpregnerade bommar

H

Helan

Är det någon som har tryckimpregnerade hinderbommar?
De i vanligt trä blir ju dåliga inom ett par år om man har dem ute (och självklart använder dem) i ur och skur året runt, trots att de är målade.
Har fått tag på och kan köpa tryckimpregnerade bommar som är 10 cm i diameter för ungeför samma pris som vanliga. Är det någon nackdel med detta?
Jag väntar något år med att måla dem, enligt rekommendationer.

OBS! Jag vill inte ha plastbommar (för jag tycker det är tråkigt och fult).

Tacksam för + och - ....

Sv: Tryckimpregnerade bommar

Vi har sålt sådana bommar, i samband med att jag sålde hinderstöd.
Våra var till en början 10cm, men ändrade så dom blev sedan 8 cm.
Tryckimpregnerat är bra, då det håller i alla väder. Jag har bara haft nöjda kunder iaf.

Sv: Tryckimpregnerade bommar

Är det inte lättare att 8 cm knäcks om man river? Eller jo, det är det väl förstås, men tycker du att de funkar lika bra som tjocka?
de måste ju vara lättare att kånka runt på:smirk:

Glömde tidigare:
Någon sa att om hästen får stickor i benen om den slår i, kan det vara värre om det är impregnerat. Nu har jag alltid skydd på hästens ben så jag tror inte det är någon fara....

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 579
Senast: Gunnar
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård