Men flyktingförbudet gäller väl på direkten va. Inget som man behöver rösta om i senat eller kongress?Det visste vi att han skulle gora ... han har anonserat det lange nog.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men flyktingförbudet gäller väl på direkten va. Inget som man behöver rösta om i senat eller kongress?Det visste vi att han skulle gora ... han har anonserat det lange nog.
Men flyktingförbudet gäller väl på direkten va. Inget som man behöver rösta om i senat eller kongress?
När dom kommer till US så blir dom väl arresterade och satta på vändande plan vad jag förståttJapp, det är redan i kraft . Nåt vi borde ta efter, varför ska vi ha 300+ IS krigare i landet?
Ut med dom.
Undrar om USA (Trump) också ska slänga ut de 40 000 illegala IRLÄNDARNA som också befinner sig i landet sedan länge...? Det lär bli knepigt. Många amerikaner är ju omåttligt stolta över sitt irländska ursprung och firar St Patricks´Day tämligen oblygt!.......Gemensamt dom emellan så vill ju båda ta tillbaka sina länder ifrån flyktingarna, migranter och andra som på olaglig väg beträder deras mark. Dom har nog hittat varandra
Men nu först o främst skickar man tillbaka dom som kommer och har dom inte hunnit komma avbokas deras biljetter och visumet dras inUndrar om USA (Trump) också ska slänga ut de 40 000 illegala IRLÄNDARNA som också befinner sig i landet sedan länge...? Det lär bli knepigt. Många amerikaner är ju omåttligt stolta över sitt irländska ursprung och firar St Patricks´Day tämligen oblygt!
Nä nä. Lagt kort ligger. Trump hade dokumentet på sitt bord och pennan i handen. Sen sa han we dont want dem here, å så ritade han på ordernKör han på som han gjort nu så tror jag inte det dröjer förrän någon plockar bort honom innan det spårat ut totalt !
Undrar om USA (Trump) också ska slänga ut de 40 000 illegala IRLÄNDARNA som också befinner sig i landet sedan länge...? Det lär bli knepigt. Många amerikaner är ju omåttligt stolta över sitt irländska ursprung och firar St Patricks´Day tämligen oblygt!
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article24319032.abWell, USA har ett kapitel i sin historia som de inte är så stolta över vad det gäller irländarna. Det kallas "the anti irish sentiment" som initierades av den stora irländska potatis-svälten under mitten av artonhundratalet som ledde till mass-immigration av irländare till usa, ffa till New York. Irländarna blev en hatad grupp utsatt för allt det vi ser andra minoritets etnicitetsgrupper i världen blir idag. Irländarna ansågs vara lata, drinkare och de luktade illa och hade stora familjer som bara blev större och större.
Om någon alls var öppen för att anställa en irländare, fanns en extra skatt amerikanska arbetsgivare var tvungna att betala om de anställde en irländare, i vissa stater lagstiftades det att det var överhuvudtaget förbjudet att anställa en irländare.
Irländska kvinnor kallades frögurkor och det fanns en uttalad rädsla för att de stora irländska födseltalen och familjer skulle leda till en katolsk dominans som hotade det inhemska kristna samhället. Irländare fick inte hyra bostad om inte en amerikansk medborgare stod som borgen, irländarna fick inte gå i samma skolor som amerikanska barn etc etc..
https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-Irish_sentiment
http://xpatnation.com/signs-of-discrimination-irish-americans-had-to-put-up-with/
http://www.victoriana.com/history/irish-political-cartoons.html
Vi har sett allt detta förut. Amerikanarnas (västvärldens) stolthet över sitt ursprung rotar sig i en ful historia som upprepar sig gång på gång på gång.
I amerikanarnas ursprungsstolthet; Orange was irish before it went to be black, and the entire middle east is the new. Typ.
Tror du att det är möjligt?? Jag hoppas ju också men det känns som en utopi....
Nästan omöjligt för demokraterna att vinna the House just på grund av redistriktiseringen. Senaten är mer troligt och även rätt möjligt.
Men flyktingförbudet gäller väl på direkten va. Inget som man behöver rösta om i senat eller kongress?
Undrar hur han kommer att reagera på detta, då, herr Trump...? Han är nog ganska ursinnig, att hans beslut stoppats! Det måste kännas förnedrande för en narcissist som honom. Det kan han givetvis inte visa utåt så han gör väl som med den Mexikanska presidentens beslut att inställa besöket; Trump kommer med nåt uttalande om att han själv fattat beslutet av humanitära skäl eller nåt. För tillfället. Jag tror INTE han tänker medge att han blev stoppad och fick sitt beslut underkänt.Det ar definitivt inte en utopi sa Jag haller tummarna och borjar nu jobba aktivt for det. Inte for att jag egentligen behover jobba sa hart har i Oregon, vi har ju redan ett demokratiskt styre har.
Om Demokraterna ska kunna ta Congress, eller ens Senaten, behover vi forst plocka upp en hel del stolar i ar ... for att kunna ta det hela nasta ar. Kanske. Men jag lever pa hoppet att han fortsatter som nu for da lar det nog ga bra.
Yes, flyktingforbudet galler direkt. Problemet ar att det inte bara ar flyktingar som blivit stoppade utan ocksa sadana som har "gront kort" och ar legala innevanare i USA. Ingen vet exact hur manga, men en gissning jag sett ar runt 200 manniskor som fastnat pa flygplatser runt USA. Nu har en federal dommare i New York beordrat ett stopp mot utvisningarna pa grunder att det kommer att bli en stor och irreparabel skada till flyktingar, personer med visum, och andra individer fran berorda lander om man foljer Trumps order.
Vi far se hur langt de kan ga for att stoppa Trump
Lyssnade på en debatt nyss på CNN där bl.a. brittiske David Milliband medverkade. Han förklarade att det svåraste sättet att ta sig in i USA är som flykting. Där görs extremt tuffa och ingående undersökningar som tar 12 - 16 månader och som mycket effektivt sållar ut agnarna från vetet . Dessa flyktingar är mao de MINST "riskabla" personerna som kommer in i landet. Ändå .... är det flyktingarna som Trump stoppat med ursäkten att han vill stoppa terrorister.......
Många av de som stoppades hade gått igenom alla kontroller och fått grönt ljus eller till och med Green Card...
Intressant är ju också vilka länder som inte innefattades av stoppet. ...