Jag tror att en annan effekt blir att republikanerna i kongress och senat snabbt inser att de har mycket att göra för att förhindra en total kollaps av det USA vi respekterar och känner till. Att de har en mäktig och kompromisslös fiende i Vita Huset i många frågor.

För övrigt anser jag att Sverige ska öppna en ambassad för Palestina i Jerusalem med Margot Wallström som ambassadör.

Jag tror inte att Wallström är välkommen i Jerusalem efter att på SWC ha blivit utsedd till "årets antisemit".
Men det kan ju bli spännande att ge mer syre åt konfliken Israel-Palestina (där i mina ögon båda parter är lika goda kålsupare som har lika många rimliga och usla argument för sin sak).

Ja, det är mycket som händer i världen, som är synnerligen svåröverskådligt för åtminstone mig.

Jag tror inte att Wallström är välkommen i Jerusalem efter att på SWC ha blivit utsedd till "årets antisemit".

That was the point. Hon skulle dessutom bli ambassadör i Palestina (belägen i del av Jerusalem som är palestinskt), så det ska Israel bara skita fullständigt i.

(Att utse en ortodox jude med lång erfarenhet av att bygga kriminella bosättningar på ockuperat område som "frälsare" för att lösa konflikten är så urbota korkat så det kräver lite intressanta tankeexperiment om andra extremt urbota saker man kan göra.)

That was the point. Hon skulle dessutom bli ambassadör i Palestina (belägen i del av Jerusalem som är palestinskt), så det ska Israel bara skita fullständigt i.

(Att utse en ortodox jude med lång erfarenhet av att bygga kriminella bosättningar på ockuperat område som "frälsare" för att lösa konflikten är så urbota korkat så det kräver lite intressanta tankeexperiment om andra extremt urbota saker man kan göra.)

Den där konflikten riskerar att förbli infekterad och olöst.
Konflikten är så cementerad i båda läger att även om ledarna för respektive sida skulle vilja och verkligen försöka, så är sannolikheten enorm att individer från båda sidor skulle fortsätta med våld. Som raketbeskjutningar, knivattacker och liknande som fortsätter att piska upp stämningen.
Observera, jag lägger här ingen åsikt om vilken sidas befolkning som mest troligt skulle fortsätta våldet.

Det är lite konstigt ändå när någon som fått 3 miljoner färre röster än sin konkurrent vinner valet......

Vet inte om det är så demokratiskt egentligen??

Och valdeltagandet var ju pinsamt lågt....

Hur tänkte du hon skulle ta sig dit? Jetpack? Palestina har inte någon flygplats.
Och för övrigt sköt hon Sverige i foten när Sossarna erkände Palestina, har du sett något
annat land följa efter?

Det är lite konstigt ändå när någon som fått 3 miljoner färre röster än sin konkurrent vinner valet......

Vet inte om det är så demokratiskt egentligen??

Och valdeltagandet var ju pinsamt lågt....

USA är en demokratisk republik av just den anledningen. Att majoriten inte ska kunna köra över minoriteten som här i Sverige. The hoe and the handle ...

Hur tänkte du hon skulle ta sig dit? Jetpack? Palestina har inte någon flygplats.
Och för övrigt sköt hon Sverige i foten när Sossarna erkände Palestina, har du sett något
annat land följa efter?

Det behövs världsledare som står emot den Israelvänliga linjen som tillåter ockupationen att fortsätta utan repressalier. Särskilt om den blir alltmer obalanserad som med Trumps urbota idiotiska utspel.

Det behövs världsledare som står emot den Israelvänliga linjen som tillåter ockupationen att fortsätta utan repressalier. Särskilt om den blir alltmer obalanserad som med Trumps urbota idiotiska utspel.
Trams. Nu är det andra tider. Var och en sköter sitt land och ska heller inte lägga sig i hur andra sköter sina länder. Därför byggde Ungern sin mur och dom får behålla den trots massa tjafs från EU som tror dom kan förbjuda sånt men ingen bryr sig om det. Muren står där. Brexit är på g nu och nu håller etablisemanget att skita på sig i sina finbyxor för nu ska britterna förhandla med Trump om bättre handelsavtal osv osv. Alla tjänar på att var o en sköter sitt land och inte lägger sig hur andra länder sköter sitt

Trams. Nu är det andra tider. Var och en sköter sitt land och ska heller inte lägga sig i hur andra sköter sina länder. Därför byggde Ungern sin mur och dom får behålla den trots massa tjafs från EU som tror dom kan förbjuda sånt men ingen bryr sig om det. Muren står där. Brexit är på g nu och nu håller etablisemanget att skita på sig i sina finbyxor för nu ska britterna förhandla med Trump om bättre handelsavtal osv osv. Alla tjänar på att var o en sköter sitt land och inte lägger sig hur andra länder sköter sitt
Då menar du alltså att vi ska avstå från handel och resor av olika slag också?

För så snart vi har olika utbyten (handel eller resor, handel inkluderar också mat) mellan länder, så krävs avtal och överenskommelser. Och har man avtal så mellan länder, så sköter man inte längre "sitt" fullt ut.

Då menar du alltså att vi ska avstå från handel och resor av olika slag också?

För så snart vi har olika utbyten (handel eller resor, handel inkluderar också mat) mellan länder, så krävs avtal och överenskommelser. Och har man avtal så mellan länder, så sköter man inte längre "sitt" fullt ut.
Svar ja eftersom vi plågar planeten mer o mer och klimatet kommer att ta kål på alla

Jag är dåligt insatt i politik och undrar vad poängen är med USAs system vid presidentvalen. Varför kan man vinna fast man inte fått flest röster?

[
Jag är dåligt insatt i politik och undrar vad poängen är med USAs system vid presidentvalen. Varför kan man vinna fast man inte fått flest röster?

Superduperkort: För att USAs valsystem ser till att även glesbefolkade stater får samma röst som de stora tätbefolkade staterna.

Detta skriver inte svensk media så mycket om, jag kan ju tycka att detta är ganska intressant att veta för oss vad som händer på väldigt nära avstånd från oss. Jag tycker nog att vi ska ta dessa testosteronstinna båda länders militära närvaro på allvar. Helgonförklarade Obama initierade denna "beef up" av amerikansk närvaro i dessa natotrupper som finns bara ett fåtal mil från svenska gränsen egentligen, efter ryska "aggressioner". Denna "beef up" pågår just nu alltså.

Det är såna här saker Trump vill dra in på, han han gillar inte NATO, han tycker inte att medlemmarna betalar det de ska betala, och han har uttryckt vilja att ta hem styrkorna istället och låta pengarna rulla inom landets gränser istället. Vilket han får kritik för - att han vill ha bra relation med ryssland istället för att beefa och pynta för att pinka revir - långt från amerikansk mark där amerikanska skattepengar finansierar. Jag förstår liksom inte var det negativa ligger i att USA vill ha en bra relation med Ryssland och vill lägga sina skattepengar på de som betalar istället för i andra länders skyttegropar? Det är väl bra nyheter, även om det kommer från Trump? Tror omvärlden att Trump ska sälja ut USA till ryssland och vi alla så småningom kommer leva förtryckta under deras gemensamma kolonisation - jag fattar inte riktigt.

(och om någon har svårt att förstå eller acceptera vad jag skrivit här ovan så kommer snart en svengelsk svada någonstans i tråden med innovativ grammatik att säga att så här är det ICKE och sen kommer en utläggning som får vem som helst att längta tillbaka till tiden innan man klickade på trådar som denna...)

http://www.upi.com/Top_News/World-N...ce-Cold-War-arrives-in-Germany/4101483827654/

https://www.theatlantic.com/international/archive/2017/01/trump-nato-europe-russia/512648/

Alla NATO lander har okat sin narvaro pa grund av Rysslands intag i Crimea 2014, inte bara USA.
Trump vill inte bara ha en bra relation med Ryssland, han beundrar Putin som "Den basta ledaren". Den stora fragan har ar val vad Ryssland och Putin gor om USA drar sig ur NATO? Skulle Ryssland da anse att han kan ga in i Polen, Estonia, eller andra lander Sovjet brukade ha?
Om du hanvisar till mig som skrivande den "Svengelska svadan med innovativ grammatik" far du garna anvanda mitt namn och det ar helt okay att inte "klicka pa tradar som denna" da detta ar ett discussions forum kan vi alla saga vad vi vet eller tycker ... bade du och jag.;)

[

Superduperkort: För att USAs valsystem ser till att även glesbefolkade stater får samma röst som de stora tätbefolkade staterna.
Fast vad spelar det för roll? Hade man räknat antal röster totalt i usa och bortsett från delstaterna så borde det väl kännas mer rätt?

Alla NATO lander har okat sin narvaro pa grund av Rysslands intag i Crimea 2014, inte bara USA.
Trump vill inte bara ha en bra relation med Ryssland, han beundrar Putin som "Den basta ledaren". Den stora fragan har ar val vad Ryssland och Putin gor om USA drar sig ur NATO? Skulle Ryssland da anse att han kan ga in i Polen, Estonia, eller andra lander Sovjet brukade ha?
Om du hanvisar till mig som skrivande den "Svengelska svadan med innovativ grammatik" far du garna anvanda mitt namn och det ar helt okay att inte "klicka pa tradar som denna" da detta ar ett discussions forum kan vi alla saga vad vi vet eller tycker ... bade du och jag.;)
Putin vill mer än så. Han vill ha Sverige och speciellt hamn på Gotland för sin flotta vilket inte stör Trump. Trump gillar inte Sverige då han sa att Sverige var ett praktexempel på misslyckad flyktingpolitik. Så vill han inte att hans land ska bli

Putin vill mer än så. Han vill ha Sverige och speciellt hamn på Gotland för sin flotta vilket inte stör Trump. Trump gillar inte Sverige då han sa att Sverige var ett praktexempel på misslyckad flyktingpolitik. Så vill han inte att hans land ska bli

Vad bedommer du det fran? Nagot som sagts? Jag hor ju inte sa mycket fran Sverige numera sa det vore intressant att hora vad som hant.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka