Hahaha det är hausse på NY börsen tack vare Trump. Nytt rekord. Det betyder ju att investerare är nöjda med presidenten:laugh:
Hur var det nu han sa den där indianen
Först när det sista trädet huggits ner, den sista floden förgiftats och den sista fisken fångats kommer ni att förstå att man inte kan äta pengar!

Den passar väldigt bra in på Trump men även på dig Gammeln.

Senast ändrad:
Jag har varit mer bekymrad over att Trump har lagt pa locket pa alla "governmental" agencies som pysslar med forskning och att de inte far uttrycka sina forskningsron annat an i peer reviewed skrifter. Deras Facebook sidor, Twitter accounts, Instagram och allt vad det heter ... men ocksa deras egna web sidor har plotsligt tystnat ... DET ser jag som oerhort allvarligt
Nu har Dakota's "Badland's Park" ilsknat till. Det gar inte att tysta Amerikaner.

https://blogs.scientificamerican.co...wont-be-silenced/?WT.mc_id=SA_FB_ENGYSUS_BLOG

Jag har varit mer bekymrad over att Trump har lagt pa locket pa alla "governmental" agencies som pysslar med forskning och att de inte far uttrycka sina forskningsron annat an i peer reviewed skrifter. Deras Facebook sidor, Twitter accounts, Instagram och allt vad det heter ... men ocksa deras egna web sidor har plotsligt tystnat ... DET ser jag som oerhort allvarligt
Nu har Dakota's "Badland's Park" ilsknat till. Det gar inte att tysta Amerikaner.

https://blogs.scientificamerican.co...wont-be-silenced/?WT.mc_id=SA_FB_ENGYSUS_BLOG

Ja, alltså det jag gillar är att det ändå finns folk som vågar fortsätta att hålla sanning och vetenskap högt...
All heder åt de anställda som bryter mot munkavlen...

Han säger att Mexico ska finansiera den på nåt sätt. Undrar hur han tänkt. Ett sätt som även ska gynna Mexico??
Han har sagt att en möjlighet är att USA drar in på pengar i bistånd till Mexico, och "att Mexico ska bidra till uppbyggnaden även om det kommer ske på komplicerat sätt". Sen talas det också om att Mexico vill begränsa illegal invandring till Mexico söderifrån, Guatemala tex, och det är väl antytt att en del av den illegala invandringen i Mexico är genomfartstrafik på väg upp till usa, och att både usa och Mexico har intresse av att strypa invandringen redan där.
Det finns ganska överensstämmande siffror och planer på att stoppa den illegala invandringen till usa från Mexico hos såväl demokrater som hos republikaner - HRC hade också ett stopp där på sin agenda i sina vallöften. Den stora skillnaden är Trumps bokstavliga mur, som pressekreterare idag omnämnde mer som "ett fysiskt hinder" än som mur.
11 miljoner illegala invandrare, det är inte så himlarns konstigt att USA måste göra något.

Han har sagt att en möjlighet är att USA drar in på pengar i bistånd till Mexico, och "att Mexico ska bidra till uppbyggnaden även om det kommer ske på komplicerat sätt". Sen talas det också om att Mexico vill begränsa illegal invandring till Mexico söderifrån, Guatemala tex, och det är väl antytt att en del av den illegala invandringen i Mexico är genomfartstrafik på väg upp till usa, och att både usa och Mexico har intresse av att strypa invandringen redan där.
Det finns ganska överensstämmande siffror och planer på att stoppa den illegala invandringen till usa från Mexico hos såväl demokrater som hos republikaner - HRC hade också ett stopp där på sin agenda i sina vallöften. Den stora skillnaden är Trumps bokstavliga mur, som pressekreterare idag omnämnde mer som "ett fysiskt hinder" än som mur.
11 miljoner illegala invandrare, det är inte så himlarns konstigt att USA måste göra något.

Vad Trump sagt ordagrant ar att, "Mexico will absolutely, 100%" aterbetala kostnaden for muren till USA. Och att det gar att gora pa manga satt med att det ar krangligt. Under tiden hoppas han att kongress ska godkanna att pengarna tas till muren.
Det finns battre satt an en mur/staket efter gransen ... Satt som gor att Mexico ar delaktiga och ocksa vill hjalpa till att halla ner den illegala invandringen till US. Som det ar har Mexico sagt att de absolut INTE tanker betala nagon F****** mur. Ordagrant fran forre Presidenten i Mexico.

Hahaha det är hausse på NY börsen tack vare Trump. Nytt rekord. Det betyder ju att investerare är nöjda med presidenten:laugh:
"Buy the romuor , sell the fact". Det kommer att krävas federala investeringar för bra börsutveckling , dvs löften om investeringar i broar, vägar, bredband, hålls, inte bara den där djvl muren. Investerare tror även på inflation.

Fed reserve har efter finanskrisen har varit duktiga på stimulera ekonomin och skapat väldigt låg ränta genom att skapa, trycka pengar.

Visst är det ett skämt att det är en typisk arabisk, muslimsk egenhet med ingen ränta som du jublar, :banana: över @Gammeln . Arabiska siffror, arabisk ränta och våra svenska ungdomar har i stor mängd slutat dricka alkohol i dagens samhälle.

Vad Trump sagt ordagrant ar att, "Mexico will absolutely, 100%" aterbetala kostnaden for muren till USA. Och att det gar att gora pa manga satt med att det ar krangligt. Under tiden hoppas han att kongress ska godkanna att pengarna tas till muren.
Det finns battre satt an en mur/staket efter gransen ... Satt som gor att Mexico ar delaktiga och ocksa vill hjalpa till att halla ner den illegala invandringen till US. Som det ar har Mexico sagt att de absolut INTE tanker betala nagon F****** mur. Ordagrant fran forre Presidenten i Mexico.
Nu har Trump sagt att arbetet med konstruktionen av muren ska börja omedelbart. När nu Europa ser världens mäktigaste man bygga mur och återupprätta sitt lands gränser så kommer fler länder här att bygga sina murar för att återupprätta sina gränser. Folk gillar sånt här när man ser ledare ta tag i problemen omgående istället för att snacka skit i flera år samtidigt som problemen eskalerar. Här i Europa kommer det att hållas många val i olika länder inom en snar framtid och jag är helt övertygad att Trumps effektivitet kommer att smitta av sig även här. Här hemma i Sverige är det kaos i Rosenbad för nu håller Lövet på att skita på dig nu när Batra gjort klar att man vill förhandla med SD och då får ju Lövet inte vara med längre för SD är ju snart störrrsta partiet och flera Allianspartier +MP håller på att åka ur

Trump kan inte starta mur bygget utan kongress och senat ... han maste ha pengar.
https://www.washingtonpost.com/worl...3c4b4fb5a63_story.html?utm_term=.074b0fe11dd8
Tack för den länken. Mycket intressant ang byggda murar i världen. Eftersom Trump säger att muren ska börja byggas om ett par månader så måste ju ärendet klubbas ganska omgående för att han ska få loss pengarna. Måste han söka byggnadslov för muren innan bygget får startas eller får staten bygga hur som helst där. Hur många svenska mil blir muren? Har det figurerats några ritningar på muren? Hur lång byggtid räknar han med och hur många arbetstillfällen kommer muren att generara? Du måste hålla oss uppdaterade hur hela murmaskineriet fortskrider för detta är ju högintressant, kan ju bli världens 8 onde underverk

Stora delar av gransen ar PRIVAT mark ... och har i USA ar privat mark verkligen privat och staten kan inte bara valja att bygga dar. Stora delar av Texas gransen ar privat och manga land agare dar vill INTE ha en mur ... Andra delar av gransen, sarskilt i New Mexico och Arizona gar igenom klippiga bergen och det ar inte mojligt att bygga en mur dar ... och sa ar det floder och traskmarker dar murbygge inte heller ar "feasible" ... det ar klart att det GAR, men priset skulle bli sa oerhort att det inte ar mojligt darfor.

Stora delar av gransen ar PRIVAT mark ... och har i USA ar privat mark verkligen privat och staten kan inte bara valja att bygga dar. Stora delar av Texas gransen ar privat och manga land agare dar vill INTE ha en mur ... Andra delar av gransen, sarskilt i New Mexico och Arizona gar igenom klippiga bergen och det ar inte mojligt att bygga en mur dar ... och sa ar det floder och traskmarker dar murbygge inte heller ar "feasible" ... det ar klart att det GAR, men priset skulle bli sa oerhort att det inte ar mojligt darfor.
Men han har ju sagt att "Är det nån som kan bygga murar så är det JAG". Även om det är mycket privat mark så kan väl staten bara ta det om man riktar det som rikets säkerhet. Fast å andra sidan kanske staten betalar bra för marken. Men är det tänkt att det även ska bli mur där det redan är stängsel

Men han har ju sagt att "Är det nån som kan bygga murar så är det JAG". Även om det är mycket privat mark så kan väl staten bara ta det om man riktar det som rikets säkerhet. Fast å andra sidan kanske staten betalar bra för marken. Men är det tänkt att det även ska bli mur där det redan är stängsel

Han säger så mycket den där mannen... En jättebebis med en jättemun och alldeles för stort ego är vad han är. Nothing more, nothing less

Varför har han så jäkla bråttom? Han har 4 år på sig att ändra saker, fundera på saker osv. Men nej, nu ska allt som är Obama bort och ersättas med Trump. Fort fort! Jäkla bebis!
Nu har ju Trump visat att han inte är nått mähä som ska glida runt och glassa världen runt för att hälsa och vara artig. Han satte sig på sitt kontor och började jobba istället

Nu har ju Trump visat att han inte är nått mähä som ska glida runt och glassa världen runt för att hälsa och vara artig. Han satte sig på sitt kontor och började jobba istället

Jag undar mest hur mycket skada han kommer hinna ställa till med i världen.

Tycker du att han gör rätt när han river upp beslut om hästmisshandelslagen, aborträttigheter, oljeledningar genom reservat och att återuppta kolindustrin? För att inte tala om muren, jag tycker det är häpnadsväckande att han tänker göra likadant som man gjorde i östeuropa efter andra världskriget.

Jag föredrar kvalitet framför kvantitet. Att han redan tänker minska stödet till FN, inlett storbråk med Mexico och massa mer anser jag inte som att ha gjort ett gott jobb.
Som jag har uppfattat så anser Trump att FN är club för inbördes beundran och att han inte tänker vara den som betalar in mest av alla. Själv anser jag att FN har tappat både i status och betydelse. När FN säger att "nu måste ni sluta kriga" så är det ingen som bryr sig utan parterna pepprar på ännu mer istället. Å där står FN och inget kan göra, bara producera massa byråkrati som slukar pengar

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka