Att Trump inte gillar Sveriges politik ar helt sjalvklart (och det hade jag hort) men vad gor att du tror att Putin vill ha en hamn pa Gotland?
Totalkontrollera energiflödet till Europa och vatten ut till havet. Placera ut robotar med direkt slagkraft på västra Europa.

Lite historia först:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ryska_ockupationen_av_Gotland_1808
Sedan:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J82y7/vill-de-inta-gotland-sa-gor-de-det
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/experter-rysslands-mal-skulle-vara-att-knacka-nato
Så det finns viss revanch vilja;)

Vad händer over there? Theresa och Donald verkar trivas med varandra. Dom drar en massa jokes :laugh:
Jag tror att Trump känner stor respekt för May. Hon kan uttrycka sig, hon kan debattera, hon har allt det som han inte har. Jag tror han är i underläge där. Han skulle ALDRIG gå segrande ur ett meningsutbyte med henne och det vet han.

Jag tror att Trump känner stor respekt för May. Hon kan uttrycka sig, hon kan debattera, hon har allt det som han inte har. Jag tror han är i underläge där. Han skulle ALDRIG gå segrande ur ett meningsutbyte med henne och det vet han.
Kan så vara. Men nu sitter May i skiten med brexit och hon vet att Trump vet detta. Trump vill knäcka EU och se fler länder gå ur. Dom kommer att vinna bägge två. Å glöm inte deras starka band från krigsåren dom kommer alltid att leva kvar

Personligen tror jag inte att Trump kanner respect for nagon annan ... men han var helt klart "subdued" under presskonferensen. May fick i alla fall konfirmerat att Trump sagt att han "till 100% stoder NATO" under deras samtal. :devil: Hon ar inte dum den kvinnan. :cool:

Personligen tror jag inte att Trump kanner respect for nagon annan ... men han var helt klart "subdued" under presskonferensen. May fick i alla fall konfirmerat att Trump sagt att han "till 100% stoder NATO" under deras samtal. :devil: Hon ar inte dum den kvinnan. :cool:
Jag tror att hans "respekt" baseras på rädslan att hamna i underläge/bli avslöjad/ha fel. Om jag får önska fritt så vore det fler i världspolitiken som kan hantera såna som Trump. Jag hoppas också att det finns tillräckligt av vettiga människor i hans krets för att hantera de allra värsta utspelen och idéerna.

Oavsett utgång kommer världen se väldigt annorlunda ut om 5 år. :)

Jag har bara ett febrilt hopp att Demokraterna vinner congress om tva ar ... sa vi har en buffert mot alla dumheter. Det ar faktiskt det allra basta, med en congress av det ena partiet och president av det andra ... da maste de samarbeta och ingen sida rusar ivag och gor nagot som ar riktigt "out there".:p

Att Trump inte gillar Sveriges politik ar helt sjalvklart (och det hade jag hort) men vad gor att du tror att Putin vill ha en hamn pa Gotland?
Om ryssarna fortsätter sina stormaktsanspråk och vill starta krig så är Sverige och då Sveriges västkust och Norrland förmodligen med studs på Gotland och mur mot Stockholm en naturlig väg för attackbaser mot Atlanten och kanske nordpolen. Sverige betraktas säkerhetsmässigt som något som det finns en klassisk "attackväg" i Mellaneuropa under kalla kriget som heter något typiskt som jag inte kommer ihåg. Sverige är idag den svaga länken om ryssarna blir aggressiva i Nordeuropa.

Därför är Sveriges säkerhetspolitiska läge som studsmatta bekymmersamt.

Vi är ju många som önskar mur mot Stockholm :-p , försök till skoj, vi skulle inte hindra en mur:-p

Jag tycker att nedrustningen av försvaret var bra för det tidigare försvaret var korrupt och omodernt, sjukt, sjuka arbetsmiljöer. Puerto rico har inga försvarsutgifter och där tror jag det är trevligt. Putin "go away", "invisiblo".

Jag har bara ett febrilt hopp att Demokraterna vinner congress om tva ar ... sa vi har en buffert mot alla dumheter. Det ar faktiskt det allra basta, med en congress av det ena partiet och president av det andra ... da maste de samarbeta och ingen sida rusar ivag och gor nagot som ar riktigt "out there".:p
håller med. Låt oss hoppas att det blir riktiga beslut om federala investeringar om vägar och broar innan dess inte bara den där jvl muren. Riktiga jobb, arbetslöshetssiffror för USA ökade något litegrann vilket kan innebära att folk som gett upp om att söka arbeteåterkommit i anmälan som arbetssökande eftersom det finns fler öppningar för jobb.

Arbetsloshets siffrorna har ar inte som i Sverige. Har FINNS det job ... men kanske inte i den grenen man soker. Butiker, bensinstationer, skolbuss bolag och stadfirmor kan inte fa folk nog ... det FINNS job och inte tillrackligt manga sokande, men kanske inte i det omrade man vill jobba.

Arbetsloshets siffrorna har ar inte som i Sverige. Har FINNS det job ... men kanske inte i den grenen man soker. Butiker, bensinstationer, skolbuss bolag och stadfirmor kan inte fa folk nog ... det FINNS job och inte tillrackligt manga sokande, men kanske inte i det omrade man vill jobba.

Här finns det också massor av jobb. Rekryteringssvårigheterna är stora inom många kvalificerade yrken.

Tror du att det är möjligt?? Jag hoppas ju också men det känns som en utopi....

Nästan omöjligt för demokraterna att vinna the House just på grund av redistriktiseringen. Senaten är mer troligt och även rätt möjligt.

Sist jag såg höll de varandra i handen när de kom gående! Ingen måtta på vänskapligheterna.
Eller trodde han att hon var en bräcklig kvinna som behövde stöttas..?
:laugh:.......Gemensamt dom emellan så vill ju båda ta tillbaka sina länder ifrån flyktingarna, migranter och andra som på olaglig väg beträder deras mark. Dom har nog hittat varandra

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka