Du menar väl inte att Trumps affärsintressen (förlåt, hans barns intressen numera) påverkar hans politik?! O_o

:grin: :grin:
Snarare kanske vilka länder USA bombar, i dagsläget är det officiellt 7 länder. Sen tillkommer länder där obama har sitt drönarkrig som innebär att det finns fler länder än de 7 som har USA som sin primära fiende. Politik på den här nivån kanske har en annan verklighet än den snaskiga som cirkulerar på facebook och i clickbait-media.

Alla kan vi välja vad vi tycker verkar bäst. Väl avvägd utrikespolitik baserad på mängder av intelligence insamlad för många miljarder dollar, eller utrikespolitik baserad på en enda labil människas intellekt och egenintresse.

Jag saknar Obamas styre, även om det på många sätt inte var perfekt heller. Det var åtminstone inte 99% åt helvete på alla plan.

Det ar definitivt inte en utopi sa Jag haller tummarna och borjar nu jobba aktivt for det. Inte for att jag egentligen behover jobba sa hart har i Oregon, vi har ju redan ett demokratiskt styre har.:p

Om Demokraterna ska kunna ta Congress, eller ens Senaten, behover vi forst plocka upp en hel del stolar i ar ... for att kunna ta det hela nasta ar. Kanske. Men jag lever pa hoppet att han fortsatter som nu for da lar det nog ga bra.

Yes, flyktingforbudet galler direkt. Problemet ar att det inte bara ar flyktingar som blivit stoppade utan ocksa sadana som har "gront kort" och ar legala innevanare i USA. Ingen vet exact hur manga, men en gissning jag sett ar runt 200 manniskor som fastnat pa flygplatser runt USA. Nu har en federal dommare i New York beordrat ett stopp mot utvisningarna pa grunder att det kommer att bli en stor och irreparabel skada till flyktingar, personer med visum, och andra individer fran berorda lander om man foljer Trumps order.
Vi far se hur langt de kan ga for att stoppa Trump
Dom som har dubbla medborgarskap får heller inte komma in i landet :up:. Kan en dommare sätta sig över Trump :confused:

Jag tror

Vi får se hur det utvecklar sig men politiskt inom Sverige blir det oroligti utomlandet så kommer vi att se en samregering med samtliga moderata mittenpartier och svenska ytterkantspartierna, v och SD, kommer att båda vara informerade och ha möjlighet att påverka. Dvs i Sverige håller vi ihop. Vi träter litegrann bara...:-p
Om Le Pen vinner valet är det fritt fram för SD. Detta år 2017 kommer att hända mycket i alla länder. Kaoset kommer att bli oerhört . Härligt att en enda människa kan sätta etablisemanget på plats och att länderna får ställa sig i kö med mössan i hand för att få besked. Små länder som Sverige kräver besked men får inget för det finns större och viktigare länder att komunicera med just nu :laugh:

Dom som har dubbla medborgarskap får heller inte komma in i landet :up:. Kan en dommare sätta sig över Trump :confused:
Inte i längden, om det visar sig att Trumps nya bestämmelser inte strider mot landets grundlagar. Vilket man menar att de inte gör, då de inte är baserade på religiös tillhörighet (vilket de givetvis till syvende och sist gör...).

Nu har jag inte sett debatten ... vi har "ett annat CNN" da vi har CNN America och inte CNN International som ni har. Jag kan ju tala om att i dagens lage tar det 2 (22-26 manader) att fa ett "green card". Du maste uppge var du bott, gatt i skola, arbetat, vart du rest, etc, etc ... fran gymnasietiden och till dags datum oavsett hur gammal du ar :crazy: och sedan kollas det verkligen. Aven om du kommer fran Sverige. Det ar inte sa att det har varit latt att fa ett "resident visa" under Obama heller ... men da var det lika for alla.
Vad har Trump på agendan denna vecka då :up:

Inte i längden, om det visar sig att Trumps nya bestämmelser inte strider mot landets grundlagar. Vilket man menar att de inte gör, då de inte är baserade på religiös tillhörighet (vilket de givetvis till syvende och sist gör...).
Det kan ju gömma sig terrorister i dubbla medborgarskap vilket vi har sett bevis på

Det vore ju märkligt då ett av USA:s största oljebolag (Aramco) ligger i Saudiarabien... Jag tror tvärtom, jag - att Trump inte vill stöta sig med dem då de är för värdefulla rent pengamässigt. Pengar talar högre än ... tja...?
Njäe märkligt är det väl inte. Saudiarabien är USA:s främsta allierade i Mellanöstern.

Snarare kanske vilka länder USA bombar, i dagsläget är det officiellt 7 länder. Sen tillkommer länder där obama har sitt drönarkrig som innebär att det finns fler länder än de 7 som har USA som sin primära fiende. Politik på den här nivån kanske har en annan verklighet än den snaskiga som cirkulerar på facebook och i clickbait-media.

Irak ar USA's storsta "allie" i MellanOstern ... Irak och USA jobbar ihop med att bomba ISIS och halla ner terrorism.

Det kan ju gömma sig terrorister i dubbla medborgarskap vilket vi har sett bevis på

Yes ... de med dubbla medborgarskap var ocksa stoppade fran att komma in i USA ... daremot har vi inte haft nagra terrorister har med dubbla medborgarskap. Vilket jag tror Australien har, dock inte US.

Njäe märkligt är det väl inte. Saudiarabien är USA:s främsta allierade i Mellanöstern.

Den storsta allierade ar Irak, da US och Irak tillsammans nu bombar ISIS och leder styrkor mot Radical Islam. Saudi Arabien ar ocksa en mycket viktig allierad till USA ... OCH Mr. Trump har stora affarer sjalv i Saudi Arabien, Egypten, Indonesien och flera av de andra Muslimska landerna som inte var med i listan av "banned" nationer.

Irak ar USA's storsta "allie" i MellanOstern ... Irak och USA jobbar ihop med att bomba ISIS och halla ner terrorism.

Yes ... de med dubbla medborgarskap var ocksa stoppade fran att komma in i USA ... daremot har vi inte haft nagra terrorister har med dubbla medborgarskap. Vilket jag tror Australien har, dock inte US.

Den storsta allierade ar Irak, da US och Irak tillsammans nu bombar ISIS och leder styrkor mot Radical Islam. Saudi Arabien ar ocksa en mycket viktig allierad till USA ... OCH Mr. Trump har stora affarer sjalv i Saudi Arabien, Egypten, Indonesien och flera av de andra Muslimska landerna som inte var med i listan av "banned" nationer.
Har du hört nåt om Trump har kommenterat terrorangreppet i Kanada

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Banta/slimma ner shettis?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka