Nej, det här har aldrig varit det USA världen känt till. De för sitt land i en riktning som aldrig varit nära det USA stått för tidigare.

Så "ta tillbaka sitt land" är verkligen geggamoja-uttalande.
Geggamoja var ett nytt kraftuttryck!

Men om du vill förstå vad Trump menar med "Make America great again" så tycker jag du ska lyssna på och läsa hans invigninstal:

"Together we will make America strong again, we will make America wealthy again, we will make America proud again, we will make America safe again.

And, yes, together we will make America great again"

http://www.cnbc.com/2017/01/20/transcript-of-president-trumps-inauguration-speech.html

Men om du vill förstå vad Trump menar med "Make America great again" så tycker jag du ska lyssna på och läsa hans invigninstal:

"Together we will make America strong again, we will make America wealthy again, we will make America proud again, we will make America safe again.

http://www.cnbc.com/2017/01/20/transcript-of-president-trumps-inauguration-speech.html
Just det. Dom ska ta tillbaka sitt land och sätta P för all skit som dom tröttnat på

Ingen aning faktiskt. Kan ju vara så det aldrig kommer folk från Saudi

Utifrån detta och dina övriga många frågor så tycker jag såhär :
Utbilda dig lite på egen hand och skaffa dig en egen uppfattning om läget utöver bilden du verkar ha redan . Och utan att behöva ställa frågor på buke om läget vilket blir otroligt märkligt om du skulle välja det som källa för din världsbild .

Jag är väl insatt och anser inte att någon enda del av Trumps politik hittills går i riktningen att förändra USA i en riktning som det talet antyder. Precis tvärtom. Därav geggamoja.

Kontraproduktiva förslag som minskar USAs inflytande över världen,gör dem betydligt fattigare i både ekonomisk och ur andra aspekter. Inget som för USA framåt alls.

Det i sig är givetvis en politisk åsikt.

Sedan kanske Trump i någon mening snart stulit (tagit tillbaka?) USA från fattiga och amerikaner med utländsk bakgrund och amerikaner som inte är kristna. Samt begränsat media.

För mig är dock inte frånvaro av välfärdssamhälle för amerikaner, stark xenofobi, religionsofrihet och begränsad yttrandefrihet amerikanska kärnvärden. Tvärtom om man frågar alla mina bekantskaper i landet i väster.

Jag är väl insatt och anser inte att någon enda del av Trumps politik hittills går i riktningen att förändra USA i en riktning som det talet antyder. Precis tvärtom. Därav geggamoja.

Kontraproduktiva förslag som minskar USAs inflytande över världen,gör dem betydligt fattigare i både ekonomisk och ur andra aspekter. Inget som för USA framåt alls.

Det i sig är givetvis en politisk åsikt.

Sedan kanske Trump i någon mening snart stulit (tagit tillbaka?) USA från fattiga och amerikaner med utländsk bakgrund och amerikaner som inte är kristna. Samt begränsat media.

För mig är dock inte frånvaro av välfärdssamhälle för amerikaner, stark xenofobi, religionsofrihet och begränsad yttrandefrihet amerikanska kärnvärden. Tvärtom om man frågar alla mina bekantskaper i landet i väster.

Jag kan bara inte på något sätt se hur detta hatfyllda klappträsk av otidigheter gör motståndarna till Trump ett endaste skvatt bättre än Trump själv. Om du så anser att han är hin håle själv så gör du inte vare sig dig själv, den politik du representerar eller någon annan en tjänst genom att hålla det klimatet. Det är det bästa med att vara en politisk vilde som jag, där jag inte tar någon politisk sida - jag behöver inte klä skott för vad andra av samma färg inte kan hålla för sig själva. Det är såna hatfyllda uttalanden som du och så många andra nu gör mot Trump som får mig att tappa tron på att någon alls skulle vara så mycket bättre än någon annan i den politiska sfären - det är bara samma skrot och korn och dålig förlorare i alla.

Ska vi vara petiga så har ju majoriteten snarare gett Hillary Clinton i uppgift att sätta P för Trump, iofs.
Ska vi vara petiga så är det spelets regler. Man kan inte sitta och yla om att det INTE ÄR RÄTTVIST att laget som vann som bara sköt två skott fick dem båda i mål medan motståndar/förlorarlaget sköt 37 skott mot mål men bara lyckades få in en boll av dessa 37 skott in i målet.

Jag kan inte tycka att det vore demokratiskt att bara låta de stora staterna bestämma vem som ska vara president. USA består ju av s t a t e r, inte län som i sverige. Vi pratar om stater med egna lagstiftningar, egna myndigheter och olika befolkningstal som alla ska demokratiskt få säga sitt.

Det r svårt med förenkling av ganska komplicerade och kanske abstrakta förlopp. Att byta till bilaterala handelsöverenskommelser istället för de större handelsöverenskommelser är det Trump tydligen har som mål. *USA är en stor marknad. Kalifornien är världens 5:e största ekonomi har jag för mig. De som är verkar mest intresserade av bilaterala avtal är UK, japan. Många länder verkar tycka, visst hör av dig när du har något på bordet att diskutera , just nu har vi de avtal vi har och kommer inte att säga upp dem från vårt håll.

Att dessa murar och 20% skattehöjningar på import innebär att priserna på de varorna stiger med 20% , dvs inflation skapas.

I alla fall så är det månadsslut och federal reserve och bank of England har räntebeslutmöten onsdag respektive torsdag. Data har varit bra en längre tid vilket , tja.... den som lever får se...

JAg tror Obamas största bedrift var Iranavtalet, vilket gynnar världsfreden och även Sverige borde gynnas av med alla våra iranska flyktingar och Kuba avtalet vilket Florida borde gynnas av och amerikanarna kan åka på semester när de inte är så välkomna till mexiko längre. Två imponerande gärningar i totalt låsta, svåra konflikter.

De här sista lagarna han skapade var ju bara ett skämt. Det är klart att Trump skulle ta ett tydligt grepp och ta bort samtliga. Obama 8 år på sig och så mycket lagar sista månaden , det var ju bara för att bråka liksom ?

Men dina bekantskapskretser är ju inte så många jämfört med dom som röstade på Trump

Japp! Nikki Haley, (andra generationens invandrare i USA, född Sikh) som är USAs ambassadör i FN säger i klartex till FNs medlemsländert:
"for those who don't have our back, we're taking NAMES!."

Är man tillförordnad justitieminister så får man ju faktiskt följa lagen

Jag kan bara inte på något sätt se hur detta hatfyllda klappträsk av otidigheter gör motståndarna till Trump ett endaste skvatt bättre än Trump själv. Om du så anser att han är hin håle själv så gör du inte vare sig dig själv, den politik du representerar eller någon annan en tjänst genom att hålla det klimatet. Det är det bästa med att vara en politisk vilde som jag, där jag inte tar någon politisk sida - jag behöver inte klä skott för vad andra av samma färg inte kan hålla för sig själva. Det är såna hatfyllda uttalanden som du och så många andra nu gör mot Trump som får mig att tappa tron på att någon alls skulle vara så mycket bättre än någon annan i den politiska sfären - det är bara samma skrot och korn och dålig förlorare i alla.

Inget hat, inga otidigheter , ingen hin håle.
Det är dina ord och en helt felaktig tolkning av mitt inlägg.

Fakta, min tolkning, åsikt och mina erfarenheter.

Tur att du tycker att din analys och åsikt är förmer än min. Eller var det du nyss argumenterade emot? Förvirrande.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka