tröttnar på fodret...

Sv: tröttnar på fodret...

Låt hunden ha fri tillgång på ett bra foder och låt henne äta när hon vill. Och som de andra redan sagt, byt inte foder.

Varför ens bry sig om när och hur hunden äter sålänge den mår bra, är frisk och kry??

Varför ens bry sig om när och hur hunden äter sålänge den mår bra, är frisk och kry??

Så resonerar jag också. Min är också väldigt liten i maten och skulle helt klart se lite tjusigare ut med ett par kilon extra. Men han mår strålande, och det finns ingen anledning enligt mig att hålla på att lägga på hunden fett.

Jag har en skål med torrfoder (vi kör på Proplan) framme hela tiden - så får han sköta det där själv. :laugh:

jag har ändrat om lite i köket o flyttat in hennes mat på ett helt springfritt ställe, verkar fungera något bättre, ätit halva kvällsmaten iaf, :bump: tio steg i rätt riktning än så länge!!:banana: ger det ett tag o hoppas att det hjälper att få ännu mera lugn o ro..

Du skriver att hon äter en liter mat, men hur mkt extra smakbitar har hon pillat i sig då? I mina ögon förlänger den där extra iblandningen av saker bara problemet, för hon blir ju mindre motiverad att ta itu med protestkulorna om hon redan ätit lite kött och ost och sås....

Jo jag vet att det igentligen är fel,men det är väl där man är dum och förmänskligar djuret.Man tycker synd om dem och tycker det är bättre att äta något litet gott än inget alls..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
780
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej, Har en liten pudelblandrastik på nio månader. Hon har de senaste månaderna varit väldigt kräsen med maten. Tog henne till...
2
Svar
24
· Visningar
2 634
Senast: Jensa75
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 179
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 442
Senast: calm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka