Trött, VÄLDIGT trött....

J

jojo75

Min häst har under någon vecka varit trött och utan "go", han dricker dessutom rätt dåligt (ca 15lit/dag)har funderat i alla möjliga banor, kan det ha något med levern att göra?! Har pratat med vetrinären som "tror" att det kan ha med pälsfällningen att göra men jag tvekar. Någon med tips?! :confused:

Ingen förhöjd temp, kissar gör han och äter hö i stora lass.

Min pålle var så där för ett par veckor sen. Det började med att han sprang sig jättesvettig i hagen (såg ut att ha väldigt roligt dock) sen var han jättetrött (men jag tror inte att det hade med springandet att göra). Han sov nästan dagen efter när en tjej slog i en tappsko. Men när han inte sa till när hans middagsmat inte var inlagd så åkte tempen fram :eek: Hade normal temp. Han åt och drack som vanligt men var bara så orkeslös. Det gick över efter 4-5 dagar med vila och lugna skritt-turer och sen var han som vanligt. Jag är helt säker på att det berodde på fällningen för han fällde väldigt mycket då. Han har dock aldrig känt av fällningen så förut...

Hoppas att din pålle piggnar till snart.

M.

Pälsfällning ger trötta och hängiga hästar, försvinner inte symtomen inom loppet av ett par veckor ta konstakt med vet.

Låter som pälsfällning. B-vitamin brukar hjälpa på ca en vecka. Min ena svettas och orkar ingenting när det är som värst. Efter B-vitaminkur är han i fin form igen. Hoppas det hjälper!

Glömde! Är han riktigt hängig och det precis börjat kan vet ge honom en spruta B.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 278
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 074
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka