Trött på sadelletande...

Sv: Trött på sadelletande...

:bow: Har själv en Torsion bomlös.Satt och spåna lite på deras sida.
Nu söker dom en Dressyrryttare som är på hugget att tävla medelsvår klass på regional nivå på en Torsion Dressage.
Lät skit häftigt.Det finns ju snyggare bomlösa ,men skön är den

JAg har aldrig ridit i en bomlös så det kan jag inte uttala mig om.
Men det finns begangade, kolla på bukes annonser (annons direkt).

Om Stubben har legat bra på din häst så leta efter en vidare. finns upp till 33,5cm och det finns begagnade som är 17"/32 i bom. 33,5 får du nog köpa ny om det skulle vara så.
Annars testa Globus. har rak bom och är korta i anläggningsytan men hyfsat stora i sätet. Annars kan man göra dom lite rakare med en omstoppning. Har själv gjort det med en Windsor. Alla märken går det inte att göra det på, men dom flesta...

Har precis testat en Globus (se tråden om Globus dressyrsadlar...) En begagnad stubben i 17"/32 hade varit perfekt men jag har hittills inte hittat någon tyvärr...

Min har ganska rak rygg, högre typ av manke, och storleken i sitsen är 17. (jag har 17½ i vanliga fall) så en 16 skulle nog du kunna ha så blir den kortare på ryggen?

jag har en Isabell werth. (Dressyr)
Fördelen är ju att man även kan ändra bomvidd, min har normal mot vid. Jag provade massor av sadlar när jag nu skulle köpa en extra sadel men denna sitter (än så länge) bäst.
Dock kunde han inte ha vanliga wintecsadlar.

Senast ändrad av en moderator:

Så Isabell Werthen är annorlunda än övriga Wintecsadlar? Provade en Wintec Flatback på min pålle (rött järn), vidden var perfekt men sadeln låg som en banan på ryggen på pållen, rejält glapp i bakkant om man säger så... :crazy: Det var nån som sa att ju vidare järn man sätter i en Wintec desto mer svängd blir den och om man tänker efter så borde det faktiskt stämma. Det förklarar ju även varför folk har så olika uppfattningar om huruvuda Wintecarna är svängda eller inte i bommen.

Hej!
En snabb sökning på Blocket på "stubben 32" Gav lite svar....
bla:
Stubben siegfried allroundsadel mot hopp brun 17" bom 32. Använd endast 1år = nyskick! Prisidé 6500kr

Jo, fast jag vill inte köpa "på postorder" eftersom jag vill kunna prova sadeln innan köp och det finns ingen inom en radie av 20 mil härifrån... :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 501
Senast: Thera
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: poetin
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama