H
hryttare
Ja, som rubriken lyder. Jag är så himla trött på att så himla mycket hästfolk dömmer hästar efter hur höga de är i manken. Liksom Va?! Jag har en mindre hopphäst, ca 1.60 som har en helt otrolig galopp. Når hur lätt som helst på samma avstånd som alla andra hästar som är större, om det inte till och med blir trångt för mig! Får alltid bra kommentarer om hästen, mkt bra galopp, hoppar fint osv men Ändå är det så mycket tjat om att "hon är så liten, hon kommer aldrig kunna gå högre än 1.40, max" Har folk missat Mynta, Ninja, Itot du chateau, med fler? (som tillochmed är mindre vissa..) Visst, det är svårare att hitta en mindre häst som har den stora galoppen som krävs i högre klasser men de FINNS! Det känns så himla skönt när man ser fler mindre hästar på tävlingar i större klasser som kommer och nollar och vinner eller blir placerad före de stora hästarna. Sitter jämt och hejjar på dom, det är grymt att se när de kommer in på banan och sätter nollorna! Det känns bara som "Ha! Där ser ni!
Många kanske tycker att det låter dumt men behövde bara skriva av mig detta för jag är så trött på hur så många dömmer hästar. Ja känner bara att "ni kommer få se!"
Någon annan som känner likadant? eller är jag den enda som blir irriterad på det?
Många kanske tycker att det låter dumt men behövde bara skriva av mig detta för jag är så trött på hur så många dömmer hästar. Ja känner bara att "ni kommer få se!"
Någon annan som känner likadant? eller är jag den enda som blir irriterad på det?
Senast ändrad av en moderator: