Trött på att avmaska.

S

sandrabjelkelov

Har själv tre katter som är ute och springer mycket när det är så bra väder, mycket råttor osv :laugh:, men nu till saken, har en granne som inte sköter sina djur, katterna ser ut som några tussar och hundarna som magra skabbrävar, och de vaccinerar eller avmaskar knappast sina djur och det var inte länge sen jag avmaskade för andra gången, nu har de mask igen. hennes djur är här och springer och mina blir smittade, är ju inte alls bra att trycka i dom så mycket maskmedel.

så vad ska man göra?

Sv: Trött på att avmaska.

Jag skulle iofs inte tro att det är grannens katter som ger dina katter mask utan dina katter får antagligen mask av att gå ute och fångar gnagare.

Du kan bara sköta dina egna djur, eventuellt påpeka för grannen att djuren ser risiga ut och borde avmaskas. Om djuren direkt plågas går det ju att anmäla.

Diskutera det här med din veterinär, som du själv skriver så är det inte bra att avmaska för ofta.

Katter som är ute och äter möss har mask i stort sett hela tiden och det är inte farligt, det är först om det blir för mycket som det inte är bra.

Du kan aldrig få en katt som är ute helt maskfri.

Mina katter avmaskar jag två gånger om året, oftare om de skulle visa sig att det behövs.

djurskyddet är inkopplad där, de hämtade deras häst som var inspikad i stallet, hämtade 7 katter men glömmde 5, hämtade hundarna men dom fick dom tillbaka.

men det har ju aldrig varit något problem förr utan nu när de här katterna springer här.

Det låter som om man borde kalla in djurskyddet igen! om de ser ut som du säger så mår dom nog inte speciellt bra, och då borde dom slippa bo där!

Jag blir så trött på folk som inte kan ta hand om sina djur ordentligt...

:devil:Trött på det jag också, sist nu så fick jag låna hem en fångst bur och fick en i den, men djurskyddet hörde inte av sig på flera dagar och svara inte när jag ringde sp var tvungen att släppa den för den kunde inte sitta i bur hur länge som helst.
djurskyddet bryr sig inte ett skit, de "glömmde" ju några katter men då åker man dit sen och hämtar dem och hundarna fick dom tillbaka trots att de ser ut som skabbrävar. djurskyddet är skit, de gör ju inte sitt jobb:devil:

Ja usch. Man vet ju att djurskyddet har mycket att göra och inte speciellt mycket plats att förvara djuren på... Men nått borde dom ju kunna göra! Dom kan ju inte låta djuren lida!

Annars får man väl gå ett steg vidare och skicka in en ordentlig anmälan till jordbruksverket eller polisen eller vem tusan man nu ska skicka till.... Har det redan skickats in en så kanske det är bra med en till... (?). Har lyckligtvis aldrig behövt anmäla någon själv så jag är inte helt haj på hur man ska göra...

avskyr människor som inte tar ansvar för sina djur.

Då letar man reda på deras chefer. :devil:
De som jobbar i er region, sköter de inte sitt jobb, så är nog chefen mycket interesserad av att veta det.
skriv upp alla händelser, ex att de inte svarar i telefon under telefon tid, inte dyker upp som utlovat osv, så du har lite kött på benen när du söker högsta hönset. :D
De är skyldiga att se till att djur har det bra.....
Du kan även ringa till kommunen, miljö och hälsa och berätta situationen för dem.

okej, i denna kommun bryr det sig inte ett skit, tog 2 månader av ringningar osv tills de hämtade hästen som var inspickad i stallet, har inte alls ngt förtroende för dem, de sa att de hämtat alla katter, men senare hade de "glömt" några. ojojoj!:devil:

tyvärr så funkar det inte i våran kommun, vi var ca 20 personen här i "byn" som ringde och klagade, de skulle komma osv. hästen var inspickad i stallet i 2 veckor. så mycket kan de inte ha att göra så att de inte gör något åt saken.

Ta kontakt med din lokala tidning, de är säkert intresserad av hur djurskyddet fungerar där du bor :devil:

Liknande trådar

Övr. Katt Har skaffat två katter i november då det blev ohållbart att bo i huset där vi bor på grund av råttor och möss. Det har gått...
Svar
9
· Visningar
2 655
Senast: Fille
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 034
Senast: alazzi
·
Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 523
Senast: Millz
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 259
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar