Trossnäs i midsommar

sita

Trådstartare
Varför ska man åka ända från Österlen till Trossnäs och tävla och fira midsommar?

Hjälp mig att komma på bra anledningar som övertygar mannen om denna fantastiska idé :D

Sv: Trossnäs i midsommar

Svårt att komma på en anledning för en annan som varit där 6 år i rad...

Det är liksom självklart :D Midsommar = Trossnäs :love: (utom i år då, när det lagt SM helgen efter :confused:)

Fint väder (har jag alltid lyckats pricka :p) En häftig terrängbana i tallskogen. Supertrevliga människor och ett toppen arrangemang.

Trossnäs och midsommar går hand i hand :D Ta med en engångsgrill och jordgubbar så blir det den bästa midsommar ni haft ;)

Hur funkar uppstallning/camping? Är det samlat på ett ställe? Tänker på val av fordon.

När vi var där så bodde vi på ett, hade stallet på nr 2, dressyr på nr 3, hoppning på nr 4 och terrängen pånr 5. Alltså 5 olika platser men det gick bra och vi gillar Trossnäs. Dock finns det vid ett camping/vandrarhemmet både stall och dressyrbana :laugh:
Härligt ställe. Dit åker vi tillbaka (dock inte i år)

Okey,tack.

Måste man ta sig med transport mellan stall och tävling? är det i övrigt cykelavstånd eller är personbil ett måste? Vi tänkte ju ev åka upp i stor lastbil som vi oxå bor i men ska man hålla på att flytta runt hela tiden är det kanske klumpigt.

Tacksam för svar. /Sita

Ja man måste åka emellan allting mer eller mindre beroende på var man bor/campar och har stallet.

Nej. Om du får uppstallning på Trossnäs gård behöver du inte åka emellan då går det bra med cykel såvida de inte har nån klass dressyr på Lillerud = vandrarhemmet då måste du transportera dit annars lagom cykel/rid avstånd till allt. Men var ute i god tid och boka i så fall och "förklara läget".

Det finns dock ingen affär på cykel-avstånd (om ni inte är sportiga....) så ni lär ha all mat med er

På dom ställerna jag har stått har det bara varit att fråga om det är ok att tälta/bo i lastbil på gården och det har inte varit några problem. Har även fått tillgång till dusch, toa m.m. varje gång :D Gott om trevliga människor ;)

Vi brukar alltid vara flera som känner varandra som åker så det brukar alltid vara någon som har en personbil man kan trycka in sig i om man har lastbil. Men så är det ju såklart inte för alla.

Okey,tack.

Måste man ta sig med transport mellan stall och tävling? är det i övrigt cykelavstånd eller är personbil ett måste? Vi tänkte ju ev åka upp i stor lastbil som vi oxå bor i men ska man hålla på att flytta runt hela tiden är det kanske klumpigt.

Tacksam för svar. /Sita
Trossnäs är en härlig tävlingsplats men tro inte att du får se särskilt mycket terräng. Du ser träd.... :p

men du missa inte...
- åk till en sjö och ta ett kvällsdopp. Massa mygg osv men det är så härligt när man är skitigt och alla andra flyr när de se hur skitiga ni är :idea:
- åk en runda i bygden runt om, in i en tätort. Gärna en fredag eller lördagkväll. Känns som om du tar dej 30 år tillbaks i tiden, till din ungdom. :angel: Raggare på stan och korvaludan är öppen.
-

Var är uppstallningarna "normalt"? Vi har varit där 2 ggr, ena gången stod vi hos en kompis ngn stans ca en mil fr tävlingsplatsen (JSM 05) och andra gången var Lag-Sm då stod vi "i sjön" vid grustaget. :laugh:

-

Var är uppstallningarna "normalt"? Vi har varit där 2 ggr, ena gången stod vi hos en kompis ngn stans ca en mil fr tävlingsplatsen (JSM 05) och andra gången var Lag-Sm då stod vi "i sjön" vid grustaget. :laugh:[/QUOTE]

Men i år skall ni väl inte dit? Såg en hel hög med Berg anmälda till 13-14 i danmark?!?

Vi skall nog med dit om Emma hittat all knapparna på kusen:angel: (t danmark alltså) :bump::bump: debut på SB:s rackare, får se hur nervös mamsen är denna gång, ifjol debutera hon ju Grållebus i * där :eek::eek: det va läskigt

(sorry - kort trådkapning bara)

Uppstallningen normalt är väl som alltid i kringliggande gårdar.

Jag har varit där 2 ggr och det har ösregnat varenda gång, första gången var 02 och andra gången var 07, men det är väldigt trevligt där!

Varit där sådär en 5 midsommrar i rad -men inte de senaste:

Uppstallnng har varit på kringliggande gårdar och stall standarden har varit varierande men ALLTID trevligt och bra och rimligt nära. -Aldrig haft nåt att klaga på.

Ibland har det varit riktigt kul:
En Bukare (som jag inte tänker namnge) duschade iskallt i stallets spolspilta varje morgon.
...när vi städade efter oss och skulle hem, hittade vi strömbrytaren till varmvattenberedaren:angel:

-men innan idag har jag inte berättat för någon att det fanns varmvatten :devil::devil::devil::devil:

/Max

Men hallå! Trådkapning eller??:angel::angel:

Tillbaka till ämnet nu.

Jag har plats i lastbilen upp ifall det är någon som vill samåka. Inresserad, hojta till så snart som möjligt.

//Sita, som ska på det där ordet som börjar på S och slutar på emester :cool::bump:

Jag tror ni får en bra tävling däruppe, fördelen med trossnäs är att det kan regna hur mycket som helst och det märks ändå inte på terrängbanan :love:

Märks dock på hoppbanan som brukar skörda sina offer :angel:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: MML
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 744
Senast: Mirre
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 493
Senast: Roheryn
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
584
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka