Trollningar.

Troll och bedragare finns överallt så det gäller att sålla hårt, ta fejjan tex. där ett kapat konto gör en vänförfrågan och människan som får förfrågan utan att blinka tycker "å vad skoj, en vän till". Det finns alltid dom som går på sånt och får sin vänlista kopierad för något syfte, nu eller i framtiden och likadant är det ju med troll, det finns alltid ett syfte när random trådar skapas eller trollas sönder. Ärlighet börjar bli en bristvara tyvärr.

Därför borde det skrivas ut öppet vad/vem det gäller, vilket jag gjorde en gång men det inlägget togs snabbt bort av moderatorn.
Jag föredrar också på många sätt en rak och öppen diskussion, men det vore också problematiskt om det var fritt fram att anklaga folk i trådar. För att visa att man har grund för sina påståenden hade man troligen behövt hänga ut människor med namn och personliga uppgifter - det tycker jag på många sätt inte är ok.

Jag föredrar också på många sätt en rak och öppen diskussion, men det vore också problematiskt om det var fritt fram att anklaga folk i trådar. För att visa att man har grund för sina påståenden hade man troligen behövt hänga ut människor med namn och personliga uppgifter - det tycker jag på många sätt inte är ok.
Är någon på väg att gå i nån fälla har jag inga som helst betänkligheter att ange folk MEN då måste det vara "på riktigt" och helt vattentätt vad det gäller anklagelsen och jag hoppas jag får samma back-up om nån har uppgifter jag skulle behöva veta, inte för mitt höga nöjes skull utan då ska det vara allvar.

Troll och bedragare finns överallt så det gäller att sålla hårt, ta fejjan tex. där ett kapat konto gör en vänförfrågan och människan som får förfrågan utan att blinka tycker "å vad skoj, en vän till". Det finns alltid dom som går på sånt och får sin vänlista kopierad för något syfte, nu eller i framtiden och likadant är det ju med troll, det finns alltid ett syfte när random trådar skapas eller trollas sönder. Ärlighet börjar bli en bristvara tyvärr.
I exemplet med fejkprofiler på fb är det nog lite lättare att sålla och vara kritisk än när någon utstuderat och under lång tid påverkar människor som vill (och tror att de gör) väl.

Är någon på väg att gå i nån fälla har jag inga som helst betänkligheter att ange folk MEN då måste det vara "på riktigt" och helt vattentätt vad det gäller anklagelsen och jag hoppas jag får samma back-up om nån har uppgifter jag skulle behöva veta, inte för mitt höga nöjes skull utan då ska det vara allvar.
Du menar i en tråd? Då skulle du behöva outa personen vilket jag tror är emot forumreglerna. Vad du gör i PM är en annan sak. Min poäng är att skulle det vara fritt fram att anklaga folk så tror jag det hade blivit ett ganska otrevligt forum. Och man kan nog kontakta @Gunnar om det skulle vara så att någon beter sig riktigt problematiskt och man vill flagga det.

Ja, men vad bra att jag kanske tolkat stämningen i delar av tråden helt fel i så fall.

Ibland är det bra att ha fel.

Det har verkligen inte jag menat i alla fall! Alltså dessa diskussionerna (citerade inte alla) om att outa folk tänker jag är ju precis vad man inte vill hamna i, det är iaf ingången jag har i diskussionen i denna tråden. Jag tänker att denna tråden kanske kan mynna ut i att hitta ett sätt att hantera problemet för @Gunnar, moderatorerna och användarna? Jag har inte bidragit till förslag på lösning dock för jag vet ärligt talat inte. Men tänker att om så många som möjligt på ett så respektfullt sätt som möjligt kan lyfta sina tankar så kanske lösningen kommer närmare? För det är självklart ingen som vill att alla ska bli misstänksamma mot precis allt och inte heller att man ska råka illa ut om man inte är på sin vakt.

Han låg kvar bland alla mina ignore såg jag 🤣

Jag fattar heller inte riktigt, inte bara svar till dig. Vi har ju en PM-funktion och en Rapportera, det låter lite som att det kan användas lite mera? Tillägg: Tänkte alltså på det att inte mata trollen osv! Bråk och hetsiga trådar är väl precis det som gynnar sådan aktivitet.

Obs, jag fattar också vad @Mineur skrev att saker pågår i bakgrunden osv. Menar mer i andra exempel/situationer som tagit upp genom tråden.

Jag menade verkligen inte heller att folk skulle outas, men det känns ändå märkligt att diskutera en användare som uppenbart är känd av så många jämfört med forna tiders troll vi skrattar åt. :)

Jag menade verkligen inte heller att folk skulle outas, men det känns ändå märkligt att diskutera en användare som uppenbart är känd av så många jämfört med forna tiders troll vi skrattar åt. :)
Det går ju inte att göra så mycket åt att många nu känner igen en del troll. Men bra om man försöker hålla diskussionen allmän för jag tycker det är jättebra att det äntligen kan lyftas och får diskuteras. Och inte heller gamla troll får väl diskuteras egentligen, så kanske man kan vara lite försiktig med utpekande inlägg av typen som gjorts? Vill inte att tråden ska låsas eller raderas...

Det går ju inte att göra så mycket åt att många nu känner igen en del troll. Men bra om man försöker hålla diskussionen allmän för jag tycker det är jättebra att det äntligen kan lyftas och får diskuteras. Och inte heller gamla troll får väl diskuteras egentligen, så kanske man kan vara lite försiktig med utpekande inlägg av typen som gjorts? Vill inte att tråden ska låsas eller raderas...

Håller egentligen med om det också, påmindes i alla fall positivt om tidigare troll/användare, det var ju en annan nivå.

Kan så vara.

Jag hoppas jag missförstått något men det känns som du och andra här i tråden att ni vill att det ska vara okej att öppet ange att det och det nicket är troll genom att lista nicken till allas beskådan?

Om ni har fel och det sitter en vanlig men kanske väldigt knepig (och kanske sjuk?) människa där bakom?
Jag mår lite illa över att det verkar finnas folk som tycks vilja att det ska vara så att man för hänga ut folk öppet här här för att man "är ganska säker på att"...

Den ska göra så mycket skada för en skör persons mående om man anklagar fel person av misstag.

Kunde inte låta bli att säga det, fast jag nog borde slutat läsa den här tråden för ett par sidor sedan 🙈
Självklart ska inga troll hängas ut offentligt. Så har jag inte läst tråden alls :confused: ?

Däremot tycker jag inte att sjuk och/eller knepig användare äger rätt att skada andra användare. Regler och riktlinjer på ett forum måste gälla för ALLA som är med och diskuterar!

Du menar i en tråd? Då skulle du behöva outa personen vilket jag tror är emot forumreglerna. Vad du gör i PM är en annan sak. Min poäng är att skulle det vara fritt fram att anklaga folk så tror jag det hade blivit ett ganska otrevligt forum. Och man kan nog kontakta @Gunnar om det skulle vara så att någon beter sig riktigt problematiskt och man vill flagga det.
PM och meddelande till @Gunnar och Moderatorer är den väg som jag använder.
Aldrig öppet i en tråd.
Det kan dessutom bli farligt på riktigt eftersom att vissa av Trollen inte har normala hämningar.

Anonym användare pga omständigheter.

Det troll som en stor del av inläggen här handlar om har uppenbarligen svåra problem att skilja på rätt och fel. En polisanmälan håller på att göras för bedrägeri bl.a.

Vi är tyvärr flera som är utsatta av det här trollet, med hot bakom (som tas på allvar av myndighet), och vi har i skrivande stund samlats i en gruppchatt för att dela våra erfarenheter och information om personen ifråga. Mycket av det som skrivs av trollet har alltså aldrig hänt.

Det kan vara så att denna historia även når kvällspressen då den är så sensationell.

Det troll som en stor del av inläggen här handlar om har uppenbarligen svåra problem att skilja på rätt och fel. En polisanmälan håller på att göras för bedrägeri bl.a.

Vi är tyvärr flera som är utsatta av det här trollet, med hot bakom (som tas på allvar av myndighet), och vi har i skrivande stund samlats i en gruppchatt för att dela våra erfarenheter och information om personen ifråga. Mycket av det som skrivs av trollet har alltså aldrig hänt.

Det kan vara så att denna historia även når kvällspressen då den är så sensationell.
Jättebra initiativ av er! Och ditt nick är 🎯

Det är så tragiskt att de ska behöva gå så här långt utan att det görs något från forumets sida. Jag hoppas ni får någon form av upprättelse och jag är än en gång glad att jag lyckades komma undan helskinnad :heart

Jag är ledsen att så många blivit utsatta, men jag är så jävla glad att någon tar det på allvar och agerar och att det kanske får ett slut nån gång.

Problemet va inte att någon tänkte outa någon vad jag förstod- problemet va att det va de som ifrågasatte den icke samstämmiga historien ( ja eller då historierna) som fick aggressivt offerkoftebemötande av trollet ( trollen ) samt blev påhoppade av andra användare och också fick varningar ( banningar ) av moderatorerna då det ansågs - vad jag förstod- som att det va de som ifrågasatte felaktiga och påhittade påståenden (grova bl a) som va problemen, inte trollets osannolika och påhittade historia och dens följare här på buke.

Det är så tragiskt att de ska behöva gå så här långt utan att det görs något från forumets sida. Jag hoppas ni får någon form av upprättelse och jag är än en gång glad att jag lyckades komma undan helskinnad :heart
Det är helt jävla obegripligt. Jag berättade en hel del för Gunnar för ett år sen och fick svaret:
Vi kan inte hantera eller veta vad som sker utanför Bukefalos.
I övrigt håller jag inte med om att hon har ett beteende här som borde ha bannats för länge sedan.
Jag vet att många fler berättat, men av någon underlig anledning har det fått fortsätta år efter år.

Fick även tipset av en moderator att sätta trollet på ignore, som om det hade hjälpt.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
753
Senast: Shaggy
·
Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
729
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 793
Senast: Tilly_85
·
Bukefalos Senaste tiden har jag inte kunnat använda några postfunktioner på mobilen, allt är ljusgrått och oklickbart (ex ladda upp bild). Loggar...
Svar
4
· Visningar
173
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Evolve