Tröjor för ridning?

Sv: Tröjor för ridning?

jag trodde jag var den enda som ogillar skinny jeans.......
Vad är det för fel på bootcut??

I övrigt så slår jag ett slag för tradera........

Bra, då är vi två i alla fall :p
Var i en klädaffär nu i veckan och skulle ha nya ridjeans. Vill ha bootcut eller åtminstone raka ben. Men icke, i varenda affär jag gick in i var det antingen low low waste eller superskinny leg. Det går inte ha i stallet, man kan ju knappt röra sig! Grr!

Mot Tradera, här ska letas kläder! Problemet är att man inte kan känna hur tjockt tyg det är..

Oj, har Hanes rykte om bra kvalité? Jag köpte ett gäng långärmade t-shirts av det märket, och sämre skit har jag aldrig ägt. Provade med ett par olika linnen också, samtliga krympte på längden och blev jättebreda.

Maken har ett par långärmade t-shirts som gjort samma sak, nu undviker vi märket som pesten. Det är ju inte det billigaste heller.

Oj :crazy:

Det där är verkligen inte mina erfarenheter av sambons t-shirtar utan de är verkligen av toppkvalité med bra passform och har behållt både färg och form trots flitigt användande och tvättande.
Dock är de ganska gamla nu och de kanske blivit sämre numera?
Eller om det finns flera olika kvalisorter?

Just den där finns bara med 3/4-ärm och på Intersport men det finns liknande i alla sportaffärer.

Träningsoverall-jacka, finns rätt snygga i sportaffärerna som man kan matcha med ridbrallor och utrustning.

Kolla efter löpartröjor. Finns milijoner modeller; tunna , tjocka, dyra ,billiga...

Löpartröjor håller jag med om. Har flera olika både från Craft, Nike, Adidas och något billigare från sportaffärens eget märke. Fyndar dem på outlet, funkar med herrmodell också i värsta fall, inte lika figursydda.

Jag har nog inte köpt något från Hanes på sistone precis, men när vi bodde i USA kändes det som ett hyfsat märke med kläder till bra priser.

Jag rider alltid med säkerhetsväst så det blir svettigt vad man än har på sig.
Piké är mitt favoritplagg, köper på Gina, Hööks, Tradera, sportaffärer. Har fyndat många snygga på rea :-)

Rider själv alltid med väst och då helst så nära kropen som möjligt. Därför uppskattar jag just rugbytröjor och långärmade t-shirts. En varm dag i galoppen så gör man lätt av med tre, fyra tröjor. Har fåt rätt svårt för alla dessa "sport och superställströjor" i olika syntetmateral. Har gått tillbaka mycket till bomull och ull när det handlar om kläder...

Oj, har Hanes rykte om bra kvalité? Jag köpte ett gäng långärmade t-shirts av det märket, och sämre skit har jag aldrig ägt. Provade med ett par olika linnen också, samtliga krympte på längden och blev jättebreda.

Maken har ett par långärmade t-shirts som gjort samma sak, nu undviker vi märket som pesten. Det är ju inte det billigaste heller.

Hanes har haft ett bra rykte om kvalité. Och de äldre Hanes tröjor jag har är fortfarande väldigt fina. Har flera teamtröjor från tiden när jag seglade med Nicorette (-97), SEB (-02) och Ericsson (-05). De har slitits lite i kragen (ofta torktumlarens fel) men i övrigt är bomullen i dem inte sämre än nya t-shirts i handeln. Men Hanes har drabbats av både piratkopiering som att man börjat köpa bomullen från billighetsländer som Egypten mfl. Det har påverkat kvalitén mycket...

Sen är det ofta en fråga om hur bra grejor man får tillverka och sälja. När jag seglade med ett team 1990 så var vi det första teamet i världen som blev sponrade med Gore-Tex kläder. De fleece tröjor man sydde upp var i princip outslitliga och ser ut och känns som nya än idag. Men tillverkningspriset och kvalitén på dem var för bra för att man skulle kunna släppa ut dem på marknaden. Med kläder är det som md bilar. Man får inte tillverka "för bra bilar"... *skakar på huvudet*

Liknande trådar

Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
973
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
640
Senast: cowgirl81
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 827
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta... 2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka