matildadahlgren
Trådstartare
Ända sen jag började på ett ridgymnasium (vill inte säga vilket då jag inte vill hänga ut någon)i höstas så har jag börjat kolla mer på hur hästar beter sig i olika miljöer och så. Jag har märkt att hästarna på min skola har en del olater och tror att de skulle kunna må definitivt mycket bättre än vad de gör här. Hästarna går ca tre dressyr pass och tre hopp pass i veckan, plus att de har skötare som rider de övriga dagarna (helger, lov osv.). Vi har ett sto som är krubb bitare och har bland annat lyckats bryta av en krubba. De flesta andra hästarna står och drar tänderna emot gallret på boxdörrarna. Många av hästarna har svullna bakben (gallor?) och en lärare sa att en av starka hade det eftersom hon var gammal och hade stått stilla länge. Men vi har hästar i olika åldrar som går varje dag som har det. Jag tror att en hel del av hästarna inte trivs här. De trivs inte med den här typen av liv, att alltid ha nya ryttare och ridas på det sättet som de gör.
Jag skulle vilja höra er åsikt om det här, om ni tror samma sak som jag eller om ni tror något annat? Jag tycker att det känns fel att det är såhär.
Jag skulle vilja höra er åsikt om det här, om ni tror samma sak som jag eller om ni tror något annat? Jag tycker att det känns fel att det är såhär.