Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle fortsätta jobba, men gärna tre dagar i veckan. Jag älskar att vara ledig OCKSÅ.Ok, ni som Älskar era jobb-
Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-
- skulle ni fortsätta på jobbet?
- i samma usträckning som ni jobbar nu?
Jag skulle troligtvis fortsatt med det jag gör men inte jobbat heltid. Jag skulle gärna ha mer ledig tid!Ok, ni som Älskar era jobb-
Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-
Ja, jag skulle fortsätta på jobbet. Möten med barn känns viktigt för mig och mina kollegor är mitt sociala liv....Ok, ni som Älskar era jobb-
Ja på första.Ok, ni som Älskar era jobb-
Ja, det skulle jag men troligen i mindre omfattning då jag gillar att vara ledig också. Jobbade 60% en kortare period då jag pluggade samtidigt, det upplevde jag var för lite. Upplevde mer då att jag bara gick till jobbet och gjorde mina timmar medan jag uppskattar känslan av att vara en del av något och det tappade jag då.Ok, ni som Älskar era jobb-
Jag skulle fortsätta, men inte jobba lika långa pass. Istället hade jag jobbat så korta pass att det fungerat för hundarna att vara hemma eftersom de trivs bättre där än på jobbet (även om de får vara med på nya jobbet). Sedan hade jag troligen ägnat mig åt en del ideellt arbete också. Det där med att bara sitta hemma är för mig ett säkert recept för att börja må uselt osv. Jag vill hålla igång, göra vad jag kan för att även påverka andras liv i bättre riktning osv.Ok, ni som Älskar era jobb-
Jag valde att jag älskar. Och det gör jag även om det finns saker runt omkring som gör mig sjukt frustrerad och undrar varför jag är i den här branschen men sen kan jag inte ens komma på något jag tror mig ens kunna stå ut med mer än typ ett halvår vilket är det längsta jag klarade på ett jobb innan jag tog den riktning jag nu varit i i 20 år.Hur vanligt eller ovanligt är det att gilla sitt jobb?
Så känner jag också. Jag är högstadielärare och rätt ofta känns det som att jag har världens bästa jobb. Men ibland funderar jag ju seriöst på vad jag håller på med också. Så jag landar ändå på att jag gillar det, men det är att ta i att säga att jag älskar detJag skulle nog vilja ha ett alternativ mellan gillar och älska. Gillar låter lite blekt. Jag gillar mitt jobb jättemycket. Både själva jobbet och även ämnet i sig eller vad man ska säga. Läser facklitteratur på fritiden av intresse osv. Och jag har fantastiska kollegor dessutom.
Men älskar vet jag inte. Låter lite väl mycket och jag hade ju inte gjort det oavlönad.