Jag är mitt emellan älskar och gillar. Det är JÄTTEKUL varje dag med de små barnen och jag har många kollegor som jag uppskattar att umgås med ! Absolut hade jag saknat mitt jobb om jag inte hade haft det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med! Jag tycker mycket om mitt jobb men älska blir lite to much.Jag skulle nog vilja ha ett alternativ mellan gillar och älska. Gillar låter lite blekt. Jag gillar mitt jobb jättemycket. Både själva jobbet och även ämnet i sig eller vad man ska säga. Läser facklitteratur på fritiden av intresse osv. Och jag har fantastiska kollegor dessutom.
Men älskar vet jag inte. Låter lite väl mycket och jag hade ju inte gjort det oavlönad.
Jag har jobbat i 37 år av mitt liv och under den tiden haft ett jobb jag älskat. Resten har varit okej. Nuvarande jobb har roliga arbetsuppgifter men arbetstiderna är skitdåliga. Jobbar kväll 12 dagar i rad, har en helg ledig och sen 12 dagar igen och så rullar det på, den lilla fördelen är att jag bara jobbar mellan 4 - 6 timmar om dagen men pga många dagar i månaden blir det en heltid.
Har jobbat i 3 olika branscher, varit allt från längst ner i kedjan till bara haft en chef över mig.
Jag brukade säga att jag hade kunnat göra betydligt värre saker för betydligt mindre pengar men det håller snart inte längre. Jag älskar mitt yrke men hatar omständigheterna vi måste jobba under just nu. Folk säger upp sig eller går in i väggen till höger och vänster och allt ska magiskt bli bra nästa år. Valde "nej, jag trivs inte" för fördelarna väger inte upp nackdelarna ens lite just nu.
Ändå längtar mina/våra gamla kollegor här uppe tillbaka för företaget som tog över är ännu mer kaos jag som bytte till gods för några år sen klev verkligen ur askan rakt in i helveteselden. Känns som om hela branschen är på väg mot undergången mvh optimistenJag förstår inte att någon stannar kvar
Det är bland det bästa jag gjort att dra därifrån och då hade vi inte i närheten av lika dåligt som de i den stora organisationen.
Ok, ni som Älskar era jobb-
Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-
- skulle ni fortsätta på jobbet?
- i samma usträckning som ni jobbar nu?
Ändå längtar mina/våra gamla kollegor här uppe tillbaka för företaget som tog över är ännu mer kaos jag som bytte till gods för några år sen klev verkligen ur askan rakt in i helveteselden. Känns som om hela branschen är på väg mot undergången mvh optimisten
Jag valde ok! Tycker egentligen om mitt jobb, har en chefstjänst på ett stort företag, mycket ansvar men relativt fritt.. hyfsat välbetalt. Kan inte komma på något jag hellre skulle göra med min (arbets)tid. Men det ändrar inte det faktum att jag hellre är ledig. Då tänker jag att jag nog bara tycker det är ok.Hur vanligt eller ovanligt är det att gilla sitt jobb?