Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hemsjukvård (dock inte i Sverige) och ja det känns som om man aldrig är ledig.Inom vilken bransch jobbar du? Det låter väldigt tufft att jobba så många dagar i streck och sedan bara 2 dagar ledigt.
Det kallar jag mer: "det kunde vara värre."Jag gillar mitt jobb, men inte att jobba. Jag är defintivt bara där för lönen men när jag nu måste arbeta för att försörja mig så uppskattar jag att jag har stor frihet, intressanta arbertsuppgifter, bra chef etc. Jag ser ingen motsättning i att säga att jag gillar mitt jobb, men att jag säger upp mig samma dag som jag vinner en storvinst på lotto.
Jobbar på lager och mina arbetsuppgifter är att plocka ordrar och utleverans.Vad roligt att läsa att det är så många som verkligen gillar sina jobb, jag trodde att de flesta tyckte att jobbet är okej men att man mest är där för pengarna. Sen blir jag väldigt nyfiken på vad alla jobbar med men förstår att man kanske inte vill gå ut med det.
Mitt nuvarande jobb är okej, jag jobbar som handläggare på statlig myndigheter och har bra kollegor men tycker att det är för mycket ensamarbete, jag skulle önska att vi jobbade mer gemensamt i exempelvis team. Jag har även känt att jag inte har fått utvecklats på ett par år.
Nu har jag äntligen fått ett nytt jobb som jag tror att jag kommer älska, arbetsuppgifter och upplägget känns väldigt roligt och jag hoppas att kollegorna kommer vara bra.
Ok, ni som Älskar era jobb-
Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-
- skulle ni fortsätta på jobbet?
- i samma usträckning som ni jobbar nu?
Jag skulle jobba. Vill bidra till samhällets välfärd och betala skatt.Ok, ni som Älskar era jobb-
Om ni fick samma lön som ni har nu, som medborgarlön helt prestationskravlöst, dvs ni kan sitta hemma eller göra vad ni vill-
För några år sen hade jag sagt att jag älskar mitt jobb. Levde verkligen för jobbet, är duktig på det och hårt slit gav fina resultat. Jobbet i sig är fritt under ansvar, stora möjligheter till utveckling, bra betalt, hade två av mina bästa kompisar som närmsta kollegor.
Nu svarade jag att jag gillar mitt jobb, jag hann bara jobba 6 månader mellan mina föräldraledigheter vilket är för kort för mig för att hinna genomföra förändringar och se resultat, vilket i sin tur påverkar engagemanget. Att dessutom jobba höggravid med ett litet barn hemma är ju rätt tufft också. Och har inte kvar mina två bästa kompisar som kollegor (den ena dog 2017, det var ju helt fruktansvärt) men sen så slutade den andra bästisen i våras. Hoppas i alla fall få tillbaka motivation och känna att jag ÄLSKAR mitt jobb när jag ska börja jobba efter föräldraledigheten igen. Oavsett så kommer jag inte kunna byta jobb, tjänar för bra för att ha råd att jobba med något annat.
Och @athena_arabians, butiksarbete är ju askul. Iaf dagligvaruhandel! Älskar att få vara med och plocka varor tillsammans med medarbetarna, göra fint och hälsa på kunderna. Får tyvärr göra det för lite och jobba för mycket administrativt…
Sedan är kassajobb och butiksplock inte tillräckligt utmanande för mig plus att jag kan inte forma min roll tillräckligt in en sådan miljö. Det är inte min kopp te helt enkelt. Jag kanske skulle kunna tänka mig någon butik utanför matbutikssfären men om jag inte har jobb som geolog går jag hellre till industrin.
Det lockar inte att ha en liten mysig butik där du säljer, ehh, "stenar"...??
Då jag inte älskar mitt jobb, så om jag hade haft tilräcklig inkomst ändå, då hade jag frilansat med lite av varje.Ok, ni som Älskar era jobb-