Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror du verkligen en användare skapar en tråd om dålig stämning för att skapa ännu mer dålig stämning? I så fall känns det inte som att du tror så gott om de som gör forumet levande.Jag tror att det vore bra om du var lite mer specifik med vad det är du menar om inte ditt inlägg enbart är menat för att skapa dålig stämning. Men om du vill diskutera specifika användare bör du ta det via PM.
Enligt min statistik är antalet inloggade användare ökande, precis som antalet inlägg och antalet totala besökare på sidorna.
Jag beklagar om några har lämnat sidan och hoppas att de återkommer.
Det är väldigt svårt att förbättra något om man inte vet vad det är som är fel och behöver ändras.Tror du verkligen en användare skapar en tråd om dålig stämning för att skapa ännu mer dålig stämning? I så fall känns det inte som att du tror så gott om de som gör forumet levande.
Din statistik är bara siffror. Vi är bara siffror för dig och din statistik. Det går liksom att ersätta mig, TS eller vem du än vill med ett nytt nick. Du skulle till och med kunna skapa dem själv
Jag tror att TS syftar på modereringen. Många är väldigt trötta på den vid det här laget, speciellt som inga diskussioner får "hetta till" utan att det ska raderas inlägg, varnas personer och bannas personer. Vissa verkar dessutom få röva runt som de vill - medans andra får varning för minsta lilla.
Hoppas du och teamet har en bra eftermiddag i alla fall
Jag tänker att om någon lämnat forumet på grund av några emojis kanske de inte var så intresserade från början.
Har någon alltså på riktigt lämnat pga emojis?
Men kan det inte räcka med detta nu? Otaliga trådar som dragit samma sak om och om igen. Jag är helt övertygad om att våra kära moderatorer gör så gott de kan. Att vissa enskilda användare har valt att lämna, ja det finns det ju olika anledningar för. Det enda "sura klimat" jag hittat här numera sker under detta forum, om just detta ämne. Då skulle vi ju kanske med all fördel kunna släppa det och gå vidare.
Som moderator på det mest aktiva forumet tycker jag att sådant här är jättetråkigt att läsa, och även jag blir frustrerad över att det klagas lite svepande i sådana här trådar samtidigt som jag aldrig - alltså aldrig - fått ett enda PM med konstruktiv kritik eller frågor gällande mitt modererande (om vi inte räknar det fåtal användare som ifrågasatt sina varningar under åren, vilket naturligtvis är helt okej).
Jag tror att det är jättelätt att sitta och tycka och tänka en massa om hur forumet bör modereras som “utomstående”, men i verkligheten är saken sällan svartvit och det finns en massa faktorer att ta hänsyn till. Och det är alltid någon som blir upprörd, oavsett hur man gör.
Jag vill också påminna om att vi moderatorer gör det här helt frivilligt och ideellt, vilket naturligtvis är något vi väljer själva, men det kan vara bra att ha i åtanke. Vi är bara människor - människor med begränsat med tid, energi och tålamod precis som ni andra. Det innebär att det inte alltid blir helt perfekt, men vi försöker i alla fall. Och vi gör det för er användares skull. Vi är inte heller överens alltid, men sådant är ju livet.
Jag kanske inte alls borde skriva det här egentligen. Gudarna ska veta att jag suttit på händerna många gånger de senaste månaderna, men nu kände jag att det fick vara nog.
Jag har ingen aning! Låter ju onekligen som en märklig anledning.