Trick träning!!!

Sv: Trick träning!!!

*KL*

Välvisad bild, men en av dom få jag har på något av hennes trick.

15354352.jpg

Lillbäbis har ja bara haft i 14 dagar och har bara lärt sej att stanna och komma i galopp än :D

16726488.jpg

Haha.. kanske mest hör till uppfostring.. inte trick. Men han är så söt så han får va me ändå :p

Senast ändrad:

*KL*

Välvisad bild, men en av dom få jag har på något av hennes trick.

15354352.jpg

Lillbäbis har ja bara haft i 14 dagar och har bara lärt sej att stanna och komma i galopp än :D

16726488.jpg

Haha.. kanske mest hör till uppfostring.. inte trick. Men han är så söt så han får va me ändå :p

Snyggt :D :D

Karri är en islandshäst råkar jag veta :p
Färgen är väl Moldótt (gulbrun)

Ngn som har bra råd på vad man skall göra om hästen inte bryr sig när man knackar på benet (jag vill lära honom spansk skritt)?
Han står och bara ignorerar detta och tänker på annat, även om jag säger till honom att han skall koncentrera sig på mig så förstår han inte vad jag vill, jag har då puttat lite på bogen så han har flyttat sig lite och på så sätt lyft hoven - gett massa beröm.
Men sen fattar han inte vad jag vill igen :smirk:
Han är otroligt intelligent så bara han förstår så tror jag han kommer kunna lära sig det :)

Bra tips?

Jag har en likadan.. Han vet vad man vill men vill inte, eller bryr sig inte. Håller fortfarande på med bugningen, sen ett år tillbaka :D Nu har han gjort det själv ett par gånger, men han är så j*kla lat! Han lyfter benet och väntar på att jag ska hålla det åt honom..

Jag har bara varit lika tjurig tillbaka, och det har gett resultat. Kommer antagligen aldrig få honom att göra någon rörelse snyggt med energi, han har inte tänkt att anstränga sig mer än nödvändigt.. Är den typen som betar bort allt i sin närhet till rötterna innan han ens funderar på att lyfta en fot :D Bara att vara tålmodig och tjurigare än en shetlandsponny!

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 344
Senast: Lady_S
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 860
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka