Trick (tex. vacker hov)

W

Winter

Jag har lite planer på att träna lite tricks och så med mitt varmblod, men de enda jag vet hur man lär hästen är "vacker hov" och "rulla ut röda mattan", så skulle gärna vilja ha tips på lite andra tricks man kan lära hästen som inte är allt för komplicerade? Ska dock låta honom lära sig båda ovanstående först hade jag tänkt :P Har nämnligen precis börjat träna med honom. Skriv också hur man lär hästen dem :)

Sv: Trick (tex. vacker hov)

Har redan läst igenom den, men undrar också hur man lär hästen de olika tricken.

Jag skulle nog säga att man inte kan ge några instruktioner på hur man ska gå tillväga. Man kan komma med lite tips och råd, men allt beror på hur bra man känner sin häst, och hästen känner en, vilket samspel man har, hur hästen lär mest effektivt, vilken läggning häst och tränare har (långsam, snabb, pigg, loj, rädd, tuff osv..).

Jag skulle nog säga att man inte kan ge några instruktioner på hur man ska gå tillväga. Man kan komma med lite tips och råd, men allt beror på hur bra man känner sin häst, och hästen känner en, vilket samspel man har, hur hästen lär mest effektivt, vilken läggning häst och tränare har (långsam, snabb, pigg, loj, rädd, tuff osv..).

precis! :bow::bow::bow:

Liknande trådar

Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Nepenthe
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 051
Senast: ildiko
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 846
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V