Tric training

M

Malcolm

Hej. Har läst lite om olika inlägg gällande trick training. Tycker det verkar var ett bra komplement till övrig träning eller om man som jag lider av en skada som gör att jag inte kan rida mer. Men har funderat mycket på en sak -. Blir inte hästarna väldigt "tiggiga" och "bitiga" av allt godis? Har en liten shettis som jag tänkte träna lite trick med, men vill ju inte att hon ska "äta upp" mina barn.:eek:
 
Sv: Tric training

Du använder bara godiset i själva inlärningen, och vid exakt rätt tillfälle. Sen när de kan tricken tar man bort godiset. Så hästarna blir inte tiggiga "till vardags", förutom just den perioden man håller på och de inte riktigt fattar vad de ska göra för att få godiset.
 
Sv: Tric training

Håll bara koll på vilka beteenden du förstärker.... Förstärker du tiggandet så får du tiggande, förstärker du inte tiggande får du inte tiggande.... De lär sig snabbt vad som ger utdelning
 

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 058
Senast: Piaff
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 676
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp